زیباسازی بافت اطراف آرامگاه سعدی
کد خبر: 4128926
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
ایمانیه خبر داد:

زیباسازی بافت اطراف آرامگاه سعدی

استاندار فارس با اشاره به وضعیت بافت اطراف آرامگاه سعدی گفت:‌ بناست كه با همكاری راه و شهرسازی و شهرداری شيراز، بافت فرسوده و بازسازی و زيباسازی اين منطقه، در جوار آرامگاه سعدی، به‌نحوی در دستور كار قرار گيرد كه گردشگران داخلی و خارجی با يک بافت شايسته اين شهر مواجه شوند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، در ادامه خوان هفتم جهش عمرانی کلانشهر شیراز، فاز نخست محورگردشگری و فضای شهری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی با اعتبار ۴۱.۸ میلیارد تومان در منطقه ۳ شهرداری شیراز امروز، 27 اسفندماه به بهره‌برداری رسید.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این آیین بيان كرد: منطقه سعديه اگرچه مردمان وفادار و اصيل و معتقد به آيين‌های دينی و ملی دارد، اما در بسياری از موارد آنچه كه شايسته آن‌ها بوده رقم نخورده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه محور گردشگری، گذرگاهی و فضای شهری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی در اين منطقه در دستور كار قرار گرفت كه فاز نخست آن امروز به بهره‌برداری رسيد.

ایمانیه تصریح كرد: بناست كه با همكاری راه و شهرسازی و شهرداری شيراز، بافت فرسوده و بازسازی و زيباسازی اين منطقه، در جوار آرامگاه سعدی كه شاعر نامدار جهان اسلام و بشريت است، به‌نحوی در دستور كار قرار گيرد كه گردشگران داخلی و خارجی با يک بافت شايسته اين شهر مواجه شوند.

محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: این پروژه به طول یک کیلومتر در جوار محور گردشگری آرامگاه سعدی در فاز یک به بهره‌برداری رسید که با تلاش شبانه‌روزی فازهای بعدی آن به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا شاهد چهره کاملا گردشگری در همسایگی آرامگاه سعدی باشیم.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری شیراز در ایام آخر سال به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش و خدمات‌رسانی هستند، تصریح کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی در بهره بردن از ظرفیت گردشگری بسیار مثمرثمر است.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: این پروژه از نظر ریالی و حجم عمرانی هر چند ارزشمند است، اما با توانایی بالای اجرایی شهرداری انتظار است فازهای بعدی این پروژه هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه حق مردم و شهروندان بیشترین خدمات است، تصریح کرد: هرکاری برای مردم انجام دهیم کمترین خدمت است.

طاهری با اشاره به اینکه محله سعدی جزو مهم‌ترین نقطه گردشگری شهر شیراز است، اظهار کرد: ضرورت اهمیت این منطقه می‌طلبد که از این منطقه رفع محرومیت شود.

غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۳ شیراز نیز در این آیین گفت: با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای جهش عمرانی و محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی برای سال آینده اختصاص یافت.

وی از مردم این شهرک در میزبانی از این افتتاحیه و صبوری آن‌ها در اجرایی شدن این پروژه تقدیر و اعلام کرد: فاز تکمیلی این پیاده راه در سال آینده افتتاح می‌شود.

یادآور می‌شود، پروژه پیاده‌روسازی و سرپوشیده کردن جداول سطح منطقه ۳ در خیابان‌های دروازه سعدی و تختی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و لوله‌گذاری و سرپوشیده کردن جداول سطح منطقه ۳ در خیابان شهید محمدیان فرد و محدوده پل بلوار سلمان فارسی با اعتبار ۶میلیارد تومان از دیگر پروژه خوان هفتم جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز در منطقه ۳ بود.

انتهای پیام
captcha