برخورد با روزه‌خواری و تظاهر به آن در انظار عمومی جدی است
کد خبر: 4128639
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

برخورد با روزه‌خواری و تظاهر به آن در انظار عمومی جدی است

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی بر لزوم حفظ احترام ماه رمضان تأکید کرد و گفت: روزه‌خواری و تظاهر به آن حرام و با کسانی که این فعل را انجام دهند برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گناه سم کشنده و مهلک است و در مقابل عمل صالح نجات بخش است.

وی برترین اعمال در ماه رحمانی و مبارک رمضان را ترک گناه برشمرد و با بیان اینکه گناه اعمال خیر و صالح انسان را از بین می‌برد، تصریح کرد: در بیانی از امام رضا(ع) بر دعا، تلاوت قرآن، توبه و استغفار تأکید شده است.

شاهرخی با اشاره به آغاز سال نو و ماه رمضان گفت: تقارن دو بهار طبیعت و بهار دل‌ها شکوفایی حیات طبیعت و حیات حقیقی انسان است و باید از خدا بخواهیم که حال ما را به بهترین حال تبدیل کند هرچند بهترین احوالات ما ظهور منجی عالم بشریت است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه منجی عالم بشریت بهار انسانیت را به ارمغان می‌آورد، گفت: احترام به ماه روزه حفظ شود کمااینکه روزه‌خواری و تظاهر به آن حرام و با کسانی که این فعل را انجام دهند برخورد می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ستاد شئونات اسلامی در ماه رمضان تشکیل شده است، بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات این ستاد در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: پایه و اساس یک جامعه سالم خانواده است و خانواده سالم سبب تشکیل اجتماع سالم می‌شود لذا هر سیاستی که بخواهد اساس خانواده را تضعیف کند، مخالف با بشریت، ادیان و دین اسلام است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حجاب و عفاف، لاابالی در ضدیت با حقوق خانواده و قوانین ادیان الهی است، اظهار کرد: باور و عمل به احکام شرعی، رعایت حجاب و عفاف سبب تحکیم خانواده و جامعه می‌شود و جزء ارزش‌ها محسوب می‌شوند.

شاهرخی بر لزوم توجه جهادکشاورزی و تعزیرات بر مدیریت بازار در آستانه سال نو، تولیدکنندگان و فروشندگان بدانند گران‌فروشی عملی ظالمانه است و در چند جایی از قرآن گران‌فروشی مذمت و سرزنش شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پیشرفت شهر با انتخاب فردی با کارنامه روشن و قوی محقق می‌شود، گفت: تأخیر در انتخاب شهردار خرم‌آباد آسیب‌هایی را به‌دنبال دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امسال شاهد جنگ ترکیبی دشمن بودیم که توطئه‌های آنان با رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه نقش بر آب شد، گفت: توافق با عربستان بیشترین خسارت را به رژیم صهیونیستی و منافقان می‌زند.

انتهای پیام
captcha