توجه به ظرفیت هنر در راستای تحقق جهاد تبیین ضروری است
کد خبر: 4128626
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

توجه به ظرفیت هنر در راستای تحقق جهاد تبیین ضروری است

فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با بیان اینکه با تولید یک اثر فاخر هنری می‌توان تأثیرگذاری قابل ملاحظه‌ای را در جامعه هدف شاهد بود، گفت: حتی یک کودک و یا نوجوان انقلابی با هنر و توانمندی خود می‌تواند خلق اثر کرده و در انتقال یک مفهوم ارزشی و دینی قدم برداشته و در عرصه جهاد تبیین اثرگذار باشد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره عکس موبایلی در بندر انزلی

سرهنگ حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی در جریان اختتامیه مسابقه عکاسی با موبایل در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: نقش هنر و رسانه‌های جمعی در انتقال ارزش‌های انقلابی بر کسی پوشیده نیست و با استفاده صحیح از این فرصت می‌توان به بهترین شکل مفاهیم ارزشی را به آحاد مردم جامعه منتقل کرد.

جانباز با اشاره به اینکه در عرصه جنگ نرم هستیم و طبق تأکید مقام معظم رهبری که موضوع جهاد تبیین را بارها مورد اشاره قرار داده‌اند، افزود: جهاد تبیین یک فریضه‌ قطعی و فوری است و هر فردی با توجه به توانمندی خود باید در این عرصه حضور داشته باشد که هنر یکی از این فرصت‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با بیان اینکه با تولید یک اثر فاخر هنری می‌توان تأثیرگذاری قابل ملاحظه‌ای را در جامعه هدف شاهد بود، گفت: حتی یک کودک و یا نوجوان انقلابی با هنر و توانمندی خود می‌تواند خلق اثر کرده و در انتقال یک مفهوم ارزشی و دینی قدم برداشته و در عرصه جهاد تبیین اثرگذار باشد و گاهی اثرگذاری یک عکس که با تلفن همراه گرفته شده از ساعت‌ها مطالعه و سخنرانی اثرگذارتر است.

جانباز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین مسابقاتی تصریح کرد: در جامعه امروز با هنرهایی در قالب تولید فیلم، عکس، شعر و حتی طنز می‌توان دغدغه‌ها و حرف دل مردم را منعکس کرد و بسیاری از شهروندان مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند و وقتی یک کلیپ چند دقیقه‌ای، ظرف مدت کوتاهی توسط میلیون‌ها نفر بازدید می‌شود در واقع این اثرگذاری و ارزش رسانه است و باید هنرمندان انقلابی به نحو مطلوب در راستای تحقق جهاد تبیین از این فرصت استفاده کنند.

گفتنی است، اختتامیه مسابقه عکاسی با موبایل از مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، شامگاه 25 اسفندماه در مصلی بندرانزلی برگزار و برگزیدگان معرفی و تجلیل  شدند؛ داوری عکس‌های مردمی راهپیمایی ۲۲ بهمن را سعید بخشی‌پور، سیدجعفر منصوری و جواد فیروزی بر عهده داشتند. پس از داوری آثار زهرا اعتمادی‌زاده، فاطمه حسنا عاشوری، بنیامین جهان‌پور به ترتيب اول تا سوم شدند و اثر ارسالی محمدصدرا بعدی به‌عنوان عکس شایسته تقدیر انتخاب شد. این مسابقه به همت بسیج رسانه و همکاری سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

توجه به ظرفیت هنر در راستای تحقق جهاد تبیین

انتهای پیام
captcha