آمادگی نمازخانه‌های بین‌راهی البرز در ایام نوروز
کد خبر: 4128512
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

آمادگی نمازخانه‌های بین‌راهی البرز در ایام نوروز

مدیر ستاد اقامه نماز البرز گفت: درحال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد نمازخانه‌های بین راهی البرز فعال هستند و از آنها استفاده می‌شود که بعضی از آنها نمازخانه‌های مجهزی هستند.

نمازخانه‌های بین‌راهی

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، مدیر ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت این نمازخانه‌ها موضوع در شورای اقامه نماز استان مطرح شده و در جمع‌بندی مصوبات مقرر شد چهار گروه ارزیابی تشکیل شده تا وضعیت نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی را بررسی کنند.

وی بیان کرد: درحال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد نمازخانه‌های بین راهی البرز فعال هستند و از آنها استفاده می‌شود که بعضی از آنها نمازخانه‌های مجهزی هستند.

این مسئول تصریح کرد: تلاش داریم نمازخانه استان با سرویس‌دهی خوب و بهداشت کامل برای ایام نوروز ۱۰۰ درصد قابل استفاده شوند تا مسافران بتوانند از این نمازخانه‌ها استفاده مطلوب داشته باشند.

مرادی در خصوص زمان استفاده از نمازخانه‌های بین‌راهی اظهار کرد: این نمازخانه‌ها در وقت نماز باز هستند و برنامه‌ریزی برگزاری نماز جماعت در نماز‌خانه‌هایی که جمعیت بیشتری داشته باشند در ایام نوروز انجام شده است. همچنین در بعضی از نمازخانه‌های بین راهی نیز برنامه‌ریزی شده تا یک روز در هفته(پنجشنبه یا جمعه) نماز جماعت برپا شود.

مدیر ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه استفاده از نمازخانه‌های بین راهی محدود به وقت نماز نیست و نمازخانه‌ها برای استفاده کسانی که دیرتر از وقت نماز هم به این مکان می‌رسند باز است، گفت: توصیه ما به مردم این است به هر کجا که سفر می‌کنند توجه داشته باشند نمازخانه‌ها محل استراحت و خوابیدن نباشد تا مردم به راحتی بتوانند به انجام فریضه دینی خود بپردازند.

این مسئول در پایان گفت: مسافران در حوزه نمازخانه‌های بین راهی اگر نقطه ضعف یا مسئله‌ای مشاهده کردند حتماً گزارش آن برای ستاد اقامه نماز استان ارسال کنند تا موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha