۵۵ جشن گلریزان در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4128176
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
همزمان با ماه رمضان

۵۵ جشن گلریزان در کرمان برگزار می‌شود

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه جشن‌های گلریزان از ۱۴ فروردین‌ماه آغاز می‌شود، گفت: همزمان با ماه رمضان در مجموع ۵۵ جشن گلریزان در کرمان برگزار می‌شود.

موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان امروز، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با تأکید بر اینکه برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دو مؤلفه نیازمند بودن فرد و عدم سابقه کیفری او مدنظر است به تشریح فعالیت‌های یکساله این ستاد در کرمان پرداخت و گفت: مهمترین اقدام انجام شده افتتاح ساختمان ستاد دیه استان است که با همکاری موقوفه گنجعلیخان، بناهای ماندگار شهرداری، جهاددانشگاهی کرمان و تعدادی از خیران این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون زمینه آزادی ۲۴۵ نفر از زندانیان جرائم عمد فراهم شده و به احتمال زیاد تا پایان سال این آمار بیشتر می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ نفر بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند. برای آزادی باقی این زندانیان ۱۸ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان هزینه شده است که ۱۰ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان آن از طریق کمک‌های مردمی تأمین شده است.

موسوی‌قوام اخذ گذشت شاکیان، تخفیف مجازات افراد و نقش متنفذین در صلح و سازش را مهم دانست و افزود: تاکنون ۱۲۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان گذشت شکات محقق شده که کمک بسیار بزرگی به ستاد دیه بود و شاکیان خود جزو خیرین محسوب می‌شوند. همچنین در جشن‌های گلریزان امسال ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب کمک خیران انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۱ نفر مددجوی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان حضور دارند که ۸ نفر آنها بانو هستند. بدهکاران دیه ۷ نفر، بدهکاران مالی ۱۳۱ نفر، بدهکاران مهریه ۱۱۱ و بدهکاران نفقه ١٢ نفر هستند که جمعاً برای آزادی این افراد ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر ستاد دیه کرمان با تأکید بر اینکه حتی کوچکترین رقم نیز در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تأثیرگذار است، ادامه داد: اگر بخشی از مبلغ مورد نظر برای آزادی یک زندانی فراهم شود باقی را ستاد دیه تأمین می‌کند.

وی به برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ستاد دیه کشور برگزاری جشن‌های گلریزان است که عمدتاً در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. در سال پیش‌رو به دلیل تقارن ماه رمضان و تعطیلات نوروز، جشن‌های گلریزان از ۱۴ فروردین‌ماه آغاز می‌شود. این جشن‌ها هر ساله در ۲۳ شهرستان استان برگزار می‌شد اما امسال در ۳۱ بخش نیز برگزار می‌شود. یک جشن نیز از سوی بنگاه‌های اقتصادی است و در مجموع ۵۵ جشن گلریزان در کرمان برگزار می‌شود که نخستین آن در ارزوئیه و آخرین آن در نرماشیر است.

 

انتهای پیام
captcha