۳۶۰ زائر از چهارمحال‌وبختیاری راهی حج تمتع می‌شوند
کد خبر: 4127812
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

۳۶۰ زائر از چهارمحال‌وبختیاری راهی حج تمتع می‌شوند

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه استان شامل 3 کاروان و در مجموع ۳۶۰ زائر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ تکمیل شده است.

اعزام حجاج

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه سهمیه استان شامل 3 کاروان و در مجموع 360 زائر برای اعزام به حج تمتع 1402 تکمیل شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام حج تمتع در سال آینده در استان همزمان با سراسر کشور از ۱۰ اسفندماه آغاز شده بود و سه کاروان شامل دو کاروان 135 نفری از شهرکرد و یک کاروان 90 نفری از بروجن تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع این 3 کاروان، ۲ کاروان مدینه قبل و یک کاروان مدینه بعد هستند؛ اولویت اول با افرادی بود که در سال ۹۹ هزینه سفر را واریز کردند اما به علت شیوع ویروس کرونا اعزام نشدند و اولویت دوم نیز شامل افرادی بود که تا پایان سال 85 ثبت‌نام کرده و تا امسال در نوبت ثبت‌نام بودند.

آقابزرگی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم از افرادی که از سال ۸۶ به بعد ثبت‌نام کردند نیز در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند و مشمول اعزام شوند اما ظرفیت تکمیل شده و لذا این دسته از افراد در سال‌های بعد اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه هزینه سفر حج تمتع بین ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان بر حسب کاروان و ثبت‌نام افراد در زمان‌های مختلف، متغیر است، گفت: بعد از انجام معاینات پزشکی از زائران، از ابتدای سال آینده کلاس‌های آموزشی برای زائران مدینه قبل در ۱۰ جلسه و برای زائران مدینه بعد در ۱۲ جلسه برگزار خواهد شد

انتهای پیام
captcha