نیروهای نظامی ایران در خدمت به مردم پیشگام هستند
کد خبر: 4127725
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

نیروهای نظامی ایران در خدمت به مردم پیشگام هستند

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به جان‌فشانی نیروهای بسیج و سپاه در ایام شیوع کرونا گفت: شیوع کرونا نشان داد که نیروهای نظامی ما نه تنها در میدان نظامی جان فدایی می‌کنند بلکه در کمک‌های مؤمنانه و بحران‌های مختلف یاری‌رسان مردم بوده و همواره در ابعاد مختلف خدمت به مردم پیشگام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز امروز، 21 اسفندماه در رزمایش کمک‌ مؤمنانه مهدوی سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) این کلان‌شهر که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: اینکه کرونا یک ویروس طبیعی بود یا ساخته دست دشمنان برای ضربه زدن به بشریت بود هنوز مشخص نیست و حتی پزشکان هم به این نتیجه نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار و در رأس آن صهیونیست‌ها همواره تلاش زیادی برای ضربه زدن به بشریت انجام می‌دهند که احتمال اینکه این ویروس هم کار آنان باشد، زیاد است، گفت: شیوع کرونا واقعاً یک درد و نگرانی برای جوامع بود و همه جوامع انسانی اعم از غرب و شرق را درگیر کرد.

طاهری با تصریح اینکه شیوع کرونا برای ملت ایران یکی از الطاف خفیه الهی بود، گفت: درست است که بر اثر این بیماری بسیاری جان خود را از دست دادند و خوبانی پر کشیدند که جای آن‌ها به زودی پر نمی‌شود اما اگر به اصل قضیه نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که ایثارگری‌های نیروهای بسیج و سپاه در این دوران موجب شد تا ذهنیت منفی که دشمنان نسبت به این نیروهای خدوم مردم درست کرده بودند، از بین برود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: سپاه همان‌طور که از نامش پیداست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسدار اسلام است و بسیج هم از بدنه سپاه است یعنی هر دو پاسدار اسلام هستند.

وی تأکید کرد: شیوع کرونا نشان داد که نیروهای نظامی ما نه تنها در میدان نظامی جان فدایی می‌کنند بلکه در کمک‌های مؤمنانه و بحران‌های مختلف یاری‌رسان مردم بوده و همواره در ابعاد مختلف خدمت به مردم پیشگام هستند.

طاهری با بیان اینکه شیوع کرونا ابعاد مختلف سپاه و بسیج را نشان داد، گفت: در این ایام ثابت شد که نیروهای بسیج و سپاه تنها نیروهای نظامی نیستند بلکه در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهادی همواره پیشگام هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز نقش جهادگران را در کشورمان یادآور شد و گفت: اگر کارهای جهادی جهادگران و گروه‌های جهادی نبود، بسیاری از امور حقیقتاً در کشورمان بر زمین می‌ماند.

وی با اشاره به آیات سوره عصر گفت: خداوند انسان را در اوج خلق کرد و  عمل صالح انجام چنین اقداماتی نظیر کمک‌های مؤمنانه و آزاد کردن زندانیان نیازمند است که عمل بسیاری بزرگی بوده و مفاسد بسیاری از از بین می‌برد.

طاهری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در بقاع متبرکه و مساجد اقدام ارزشمندی است، گفت: ارتباط معنوی با کار اجتماعی موجب می‌شود که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این اماکن موجب آرامش مردم شود.

انتهای پیام
captcha