روند بیمه قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4127545
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

روند بیمه قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا کنون ۶۰ نفر از قرآنیان استان مشمول‌ استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شده‌اند، گفت: روند بیمه قرآنیان همچنان ادامه دارد و افراد می‌توانند درخواست خود را به اتحادیه استان اعلام کنند.

مرتضی رفیعی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص آخرین وضعیت بیمه قرآنیان استان از اسفندماه سال گذشته تا کنون، اظهار کرد: در طی این مدت ۶۰ نفر از قرآنیان استان نسبت به استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اقدام کرده و مشمول این بیمه شده‌اند که روند بیمه قرآنیان همچنان ادامه دارد و افراد می‌توانند درخواست خود را به اتحادیه استان اعلام کنند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر امکانات و بضاعت راه‌اندازی دفتر نمایندگی بیمه معلمان قرآنی در اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فراهم نيست، ادامه داد: برای این مهم نیازمند مکان و نیروی انسانی بودیم که به‌صورت ثابت پاسخگوی مراجعات باشد اما این امر از توان اتحادیه استان خارج است و لذا دایر ساختن دفتر کارگزاری بیمه قرآنیان در استان منتفی است.

رفیعی تصریح کرد: بر این اساس، درخواست‌های احتمالی فعالان و چهره‌های قرآنی برای استفاده از مزایای صندوق بیمه به‌صورت مستقیم به تهران ارسال می‌شود تا روند اداری طی شود؛ لذا استان ما جزو ۲۳ استان دارای دفتر کارگزاری بیمه قرآنیان نیست.

این مدرس و فعال قرآنی استان در پاسخ به چرایی عدم استقبال قرآنیان از بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان، گفت: اطلاع‌رسانی وسیعی انجام شده است اما به نظر می‌رسد بخشی از قرآنیان به مدد شاغل بودن یا استفاده از انواع دیگر بیمه‌ها مشمول این طرح نمی‌شوند، ضمن اینکه با توجه به جمعیت اندک قرآنیان استان نباید انتظار شمار بالای درخواست برای استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان وجود داشته باشد.

رفیعی تصریح کرد: متأسفانه باید بگویم در زمینه کمیت فعالان و چهره‌های قرآنی اعم از قاری و حافظ و ... نیز استان محرومی هستیم و این مسئله را در رویدادها و برنامه‌های مختلف قرآنی مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان با اشاره به تلاش‌های این اتحادیه برای جذب حمایت دستگاه‌ها، بیان کرد: این تلاش‌ها تا کنون هیچ نتیجه عملیاتی نداشته است، اتحادیه آمادگی دارد در برنامه‌های قرآنی نهادهای مختلف مشارکتی فعال داشته باشد که نمونه آن برپایی برنامه دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی مرکز فارسان در دوشنبه هفته گذشته بود که به‌صورت آنلاین و با حضور ۲۰۰ نفر از سراسر کشور با همکاری اتحادیه استان به نحو احسن انجام شد.

رفیعی با اشاره به بخشودگی مالیات مؤسسات قرآنی، گفت: بخشودگی مالیات مؤسسات قرآنی منوط به تنظیم دفاتر قانونی و اظهارنامه مالیاتی است که البته با توجه به اینکه در استان ما بسیاری از مؤسسات گردش مالی چندانی ندارند، مدیران نسبت به تهیه و ارائه اظهارنامه اقدامی نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha