تفسیر قرآن در بسیاری از چالش‌ها نقش هدایت‌گری دارد
کد خبر: 4127485
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

تفسیر قرآن در بسیاری از چالش‌ها نقش هدایت‌گری دارد

استاندار گیلان توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را امری ضروری در بین همه اقشار و لایه‌های جامعه دانست و گفت: تفسیر قرآن در بسیاری از چالش‌ها و موانع نقش هدایت‌گری دارد که باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 20 اسفندماه در دیدار با رئیس سازمان دارالقران کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی این سازمان در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فهم عمومی قرآن را جزء امور واجب برای جامعه می‌دانند و این مهم با درک محتوا و مطالعه تفسیر قرآن محقق می‌شود.

وی توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را امری ضروری برای همه اقشار جامعه دانست و افزود: تفسیر قرآن در بسیاری از چالش‌ها و موانع نقش هدایت‌گری دارد که باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

عباسی کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعارضات فرهنگی را در گرو انس با کلام وحی و عمل به دستورات آن دانست و گفت: باید اشتیاق به فراگیری قرآن را با بهره‌گیری از ابزار و رویکرد مناسب توسعه داد و در این مسیر از دانش و تجربه اساتید مرتبط بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت قرآن در همه ابعاد زندگی بشری، اظهار کرد: مفاهیم اجتماعی ارزشمندی در قرآن کریم ارائه شده که باید از آن الگوبرداری شود.

وی انس با قرآن و توجه به اصل مهم تفسیر قرآن را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در مسیر عمل به منویات رهبر انقلاب و تحول در تفسیر و تدبر در قرآن دغدغه بسیاری داریم و نیازمند عزم و هم‌افزایی مدیران در همه سطوح هستیم.

انتهای پیام
captcha