راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است
کد خبر: 4127454
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است

فرمانده سپاه کربلا و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان مازندران به مناسبت روز ملی راهیان نور با صدور پیامی تأکید کردند: تقویت و حمایت از بزرگترین عملیات فرهنگی کشور در گام دوم انقلاب اسلامی برای همه مسئولان ضروری است.

سردار سیاوش مسلمی و حجت‌الاسلام جعفر رعایتی

به گزارش ایکنا از مازندران، در پیام مشترک سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا و حجت‌الاسلام جعفر رعایتی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان مازندران به مناسبت روز ملی راهیان نور آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ نُرِیدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ استُضعِفُوا فِی الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمهً وَ نَجعَلَهُمُ الوَارِثِینَ

بیستم اسفند که در تقویم ملی کشور به روز راهیان نور به ثبت رسیده است، یک موهبت الهی برگرفته از تفکر و اندیشه ناب مکتب شهدا و مدافعان حریم انسانیت و رشد و تعالی بشریت است که بستری برای زیست مؤمنانه برای همه آحاد بشریت و نیز مدلی از جامعه آرمانی مهدوی را به جهانیان نشان می‌دهد.

روز ملی راهیان نور در واقع روز ملی تعظیم شعائر و ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگی الگوگرفته از مکتب حسینی و فاطمی که توانسته است انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کند. لذا این روز، روز ملی تکریم و تجلیل از مقام شامخ والای شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و مردم عزتمند و سربلند ایران اسلامی است.

به فرموده مقام معظم رهبری که «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند» راهیان نور مهم ترین فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس می‌باشد.

پر واضح است که راهیان نور به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور با هدف آشنایی مردم با فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان آن دوران و درک بهتر جانفشانی شهدا و رزمندگان در دفاع از کشور و اسلام در آخرین ماه هر سال برگزار می شود، بزرگترین جهاد عملی تبیین در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی و دفاع از مظلوم و مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران نیز به شمار می‌رود از این رو تقویت و حمایت از این مانور بزرگ فرهنگی برای حرکت به‌ سوی تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی برای همه مسئولان ضروری است.

اینجانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزارکنندگان راهیان نور تأکید می‌کنیم؛ دفاع مقدس گنجینه گرانبها و ارزشمندی از تجریبات و دستاوردها برای ملت و کشور ایران اسلامی است و راهیان نور بستری برای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع به نسل آینده‌ساز انقلاب می‌باشد، از همین رو همه مسئولان و دست‌اندرکاران و آحاد مردم نسبت به این عملیات بزرگ فرهنگی اهتمام ویژه داشته و برای اعتلای راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که جامعه را در برابر توطئه های دشمنان مصون نگه می‌دارد، گام اساسی و تحول‌آفرین بردارند».

انتهای پیام
captcha