رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد
کد خبر: 4127319
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
آیت‌الله مصطفی محامی:

رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت: رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان روز گذشته، 19 اسفندماه در همایش رسانه توحیدی و نقش‌آفرینی در انسجام جامعه، گفت: رسالت‌مداری و جهت‌گیری توحیدی نخستین شاخصه رسانه توحیدی است از این جهت که ما مسلمان معتقد به توحید هستیم و باید طبق جهت‌گیری توحیدی عمل کنیم.

امام‌جمعه زاهدان افزود: رسانه از جمله موارد مهم، متنوع و تأثیرگذار در جامعه است که به همین میزان اهمیت و تأثیرگذاری برای اصحاب رسانه مسئولیت‌آفرین است، رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه شاخصه دوم رسانه توحیدی این است که‌ نباید به‌دنبال ایجاد آشوب و تفرقه باشد بلکه باید در راستای همان رسالت توحیدی و فی‌سبیل‌الله عمل کند، تصریح کرد: خدمت به نظام اسلامی، جامعه اسلامی و رعایت مصالح ملی گام سوم کار و باید جز سیاست‌های حاکم ما در رسانه توحیدی باشد.

وی ادامه داد: گام اول رعایت عقلانیت و عدالت است زیرا اگر کسی از عقل حاکم برخودار نباشد و هوا و هوس حاکم مملکت وجودی او باشد طبعاً تعرض و ظلم به حقوق دیگران خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان گفت: رسانه توحیدی اخلاق‌مدار، مهدویت‌گرا، وحدت‌گرا و همراه با نگاه تمدنی است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند؛ ما دنبال احیا تمدن اسلامی هستیم و این جز با تعامل شیعه و اهل سنت فراهم نمی‌شود و رسانه وحدت‌گرا با نگاه تمدنی به معنی آن نیست که تنها در خصوص وحدت حرف بزنیم بلکه کار و حرف ما باید تجلی وحدت باشد و این اقدام با شعار کارساز نیست و در عمل به وقوع می‌پیوندد و رسانه باید تجلی‌گاه وحدت باشد و فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل کند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: نقد سازنده و منصفانه با ارائه پیشنهاد و مطالبه‌گری منطقی بدون ملاحظات سیاسی و جنایی عامل تحقق عملی و تجلی وحدت خواهد بود، رسانه باید کار هنری، قوی، همراه با محتوا و پیام دقیق را در دستور کار قرار دهد تا تأثیرگذاری عمیق و ماندگار داشته باشد زیرا کار ضعیف هنری و محتوایی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های شیطانی دشمن ایجاد تفرقه است که باید با این توطئه با ظرافت مقابله کنیم زیرا گاهی دشمن شبهه‌افکنی می‌کند که باید با جهاد تبیین جواب دقیق، عقلانی و منصفانه ارائه کنید.

انتهای پیام
captcha