صدور مجوز فعالیت 80 تشکل مردمی در حوزه امر به معروف در یزد
کد خبر: 4127043
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
طی امسال انجام شد

صدور مجوز فعالیت 80 تشکل مردمی در حوزه امر به معروف در یزد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد از شناسایی 80 تشکل مردمی در حوزه امر به معروف در این استان خبر داد و گفت: مجوز قانونی برای این تشکل‌ها صادر شد.

ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزدحجت‌الاسلام و المسلمین ابوذر صانعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده این ستاد در سال 1401 گفت: یکی از معاونت‌های این ستاد معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری است که ذیل این معاونت، 150 شورا‌ی امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی دولتی و سایر نهادهای خصوصی تشکیل شده و برخی از این ادارات آموزش‌های لازم را در حوزه فریضتین با همکاری معاونت علمی ستاد دریافت کرده‌اند. همچنین 50 شورای مساجد و محلات و 16 شورای اصناف تشکیل شده است.

صانعی افزود: 400 گزارش مردمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دریافت شده است که 80 درصد گزارش‌ها از طریق شورای امر به معروف دستگاه‌ها و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی استان پیگیری شده است. همچنین تعداد شش جلسه کمیته احراز جهت پیگیری قضایی درخواست‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شده و یک نفر جانباز فریضتین با پیگیری به رسمیت شناخته شد و تعداد 80 تشکل مردمی در حوزه امر به معروف شناسایی و مجوز قانونی برای آنها صادر شده است.

دریافت 400 گزارش مردمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت علمی و مهندسی فرهنگی، برگزاری دوره ملی بینش معروف 1، 2 و 3 برای تمام اقشار استان اعم از کارمندان و عموم مردم را از جمله اقدامات در طول سال برشمرد و اظهار کرد: در قالب این دوره یک هزار نفر بعد از ثبت‌نام، آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی برگزاری آموزش فصلی برای ۷۵۰ نفر از اقشار مختلف به مدت دو روز در سطح استان را از دیگر فعالیت‌های معاونت علمی این ستاد اعلام کرد و ادامه داد: این دوره با حضور استاد علی تقوی و آموزش کوتاه‌مدت برخی از مناطق مختلف شهری و نهادهای علمی مانند آموزش بسیجیان آزادشهر، آموزش اساتید و فرهیختگان رکن‌آباد میبد، آموزش طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) و مدرسه علمیه زینب شهر یزد، آموزش کارمندان استانداری، آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، اردکان، میبد، خاتم و بافق انجام شده است.

صانعی برگزاری کرسی علمی ترویجی عفاف و حجاب با سه دیدگاه فقهی، حقوقی و روانشناسی با دعوت از سه نفر از اساتید برتر استانی با مشارکت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع)، پیگیری و به سرانجام رساندن پودمانی کردن رشته امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه جامع علمی کاربردی، برگزاری نشست بصیرتی در ۱۷ دی‌ماه به مناسبت کشف حجاب رضاخانی در مدرسه علمیه خواهران تفت، تشکیل جلسه آموزش و انگیزه‌سازی طلاب حوزه اردکان درباره تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر و استقرار مبلغان سفیران معروف در بوستان‌های شهر یزد در ایام نوروز 1402 از دیگر فعالیت‌های علمی و فرهنگی این معاونت برشمرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به فعالیت‌های اداره امور خانواده، عفاف و حجاب گفت: فعال‌سازی 10 گروه مردمی در قالب کافه گفت‌وگو در حوزه فریضتین و تبیین طرح عفاف و حجاب در غالب دستگاه‌های اجرایی و تهیه طومار مطالبه‌گری عفاف و حجاب و تحویل آن به نماینده مردم یزد و استقرار گروه دختران آفتاب در خانه مرحوم وزیری با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بخشی از فعالیت‌های این اداره است.

تقویت قرارگاه عفاف و حجاب

وی ادامه داد: تاکنون شش جلسه قرارگاه عفاف و حجاب به دبیری ستاد در شهر یزد و 30 جلسه در سایر شهرستان‌ها تشکیل شده و فعال‌سازی امور خانواده و عفاف و حجاب در سایر شهرستان‌های یزد مورد پیگیری قرار گرفت. همچنین برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی دنبال شد.

صانعی با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره امور حقوقی، از پیگیری 12 پرونده قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و اضافه کرد: همچنین پیگیری خلأهای قانون عفاف و حجاب، برنامه هفتم توسعه کشور و دستورالعمل برخورد با مسئولان در عدم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بخشی از فعالیت‌هایی است که در طول سال 1401 انجام شد.

وی ادامه داد: بازرسی و نظارت بر اماکن تجاری، تفریحی، سنتی و سایر واحد‌های صنفی استان با همکاری اتاق اصناف و سایر نهادها از دیگر فعالیت‌هایی است که در طول سال دنبال شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد در پایان با اشاره به سیاست‌های پیش‌رو در سال 1402 گفت: تقویت قرارگاه عفاف و حجاب، لشکر سایبری، تشکیل شورای بقاع متبرکه و هیأت مذهبی استان و تقویت آموزش استانی و پیگیری قضایی و تشکیل هیأت اندیشه‌ورز بانوان از جمله برنامه‌هایی است که در سال 1402 با همت بلند به دنبال تحقق آن خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha