احیای موقوفه عمران مساجد در فارس
کد خبر: 4125943
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

احیای موقوفه عمران مساجد در فارس

استاندار فارس با بیان اینکه بحث حمایت سخت‌افزاری از مساجد به عهده مسئولان اجرایی است، گفت: در حال تدبیر احیای موقوفه‌ای به نام موقوفه عمران مساجد در استان فارس هستیم تا بتوانیم در سال 1402 در بحث عمران مساجد، تکمیل مصلی‌ها و... اقدامات مناسبی انجام دهیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز، 11 اسفندماه در اجلاسیه کارگزاران مساجد استان فارس که به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در تالار حافظ شیراز برگزار شد، از ارکان مساجد خواست تا کمک کنند که فضای جامعه را تبدیل به محیطی معنوی و منتظر ظهور منجی کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه کامل و مدینه فاضله در شرایط موجود با توجه به امکانات و توانمندی‌ها داشته باشیم، چاره‌ای جز توجه به مساجد نداریم که این قضیه هم بعد سخت‌افزاری دارد هم نرم‌افزاری.

ایمانیه با بیان اینکه بحث حمایت سخت‌افزاری از مساجد به عهده دولت و مسئولان اجرایی است، گفت: در حال تدبیر احیای موقوفه‌ای به نام موقوفه عمران مساجد در استان فارس هستیم که شاید تنها استانی باشیم که چنین اقدامی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم در سال 1402 در بحث عمران مساجد، تکمیل مصلی‌ها و... اقدامات مناسبی انجام دهیم.

استاندار فارس ادامه داد:‌ همچنین مجوزهایی از طریق کمیسیون‌های قانونی وجود دارد که به مساجدی که تمایل داشته باشند، قسمت کوچکی را تبدیل به تجاری‌سازی کنند، اجازه می‌دهد تا به این قضیه ورود کنند که البته این قضیه را در تمام شهرستان‌های استان دنبال می‌کنیم.

وی همچنین از بهسازی مساجد بین راهی در سطح استان خبر داد و گفت: با کمک وزیر راه و شهرسازی اقدامات و کمک‌های خوبی برای مساجد بین راهی شده است و امیدواریم زنجیره مرتبط با مساجد بین راهی در سال 1402 با تحرک بهتری حرکت کند.

ایمانیه با تأکید بر اینکه مساجد به خصوص در روستاها و جاهایی که فاصله امام جماعت با مساجد زیاد است، نیاز به خانه عالم دارد، گفت: باید در حالی که پیگیر مسائل خود مسجد هستیم باید مسئله خانه عالم را هم در نظر بگیریم.

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه مباحث نرم‌افزاری مساجد به عهده علماست، گفت:‌ بارها تأکید شده است که در مساجد باید نمازهای جماعت یومیه برگزار شود و نباید اینگونه باشد که مسجدی در محلی وجود داشته باشد اما چون امام جماعت ندارد، تعطیل باشد و این مسئله شایسته جامعه روحانیت نیست.

وی خواستار برنامه‌ر‌یزی زمان‌بندی برای مشخص شدن امام جماعت مساجد در سطح استان فارس شد و افزود: طرح مسجدمحوری به شرطی قابل استقرار و توسعه است که امام جماعت‌هایی باشند تا ارکان مساجد با یکدیگر تعامل و همدلی داشته باشند.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه تلاش کردیم تا بسیاری از میز خدمت‌های مسئولان را در مساجد برپا کنیم تا مردم بدانند که اینجا کانونی برای رفع مشکلات آن‌هاست،‌گفت:‌ این کار را در شهرستان‌ها دنبال خواهیم کرد تا دوران شکوه مسجد برای حل مشکلات مردم بار دیگر زنده شود.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان با تأکید بر اینکه تمام قد در خدمت مسجد و مسجدی‌ها هستیم، گفت:‌ اگر قرار است فساد و آسیب‌های اجتماعی برطرف شوند، راهی جز احیای مساجد نداریم.

انتهای پیام
captcha