برنامه‌های نوروز شأن ماه رمضان را حفظ کنند
کد خبر: 4125862
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

برنامه‌های نوروز شأن ماه رمضان را حفظ کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در برنامه‌های ستاد سفر استان، محور تلاش اعضا خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی همزمان با رعایت حفظ شأن ماه مبارک رمضان است.

نشست اجرایی خدمات سفر نوروز در سالن جلسات هتل زاگرس ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در نشست اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ که امروز، ۱۳ اسفندماه در سالن جلسات هتل زاگرس برگزار شد، اظهار کرد: همان‌گونه که استان ایلام در بحث اربعین خوب درخشید قطعاً برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از تجربه‌ ستاد اربعین استفاده خواهیم کرد و در شهرستان‌های استان تمهیدات ویژه اندیشیده خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ کمیته در ستاد سفر استان، تصریح کرد: در برنامه‌های ستاد سفر محور تلاش اعضا خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی همزمان با حفظ شأن ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با بیان اینکه رسانه به‌عنوان بازوان توانمند می‌تواند به بالندگی و رونق گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی کمک کند و آگاهی و دانش جامعه را در این زمینه افزایش می‌دهد، گفت: رسانه‌ها کمک کنند که امسال بتوانیم سالی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای مسافران و گردشگران داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: امسال بیش از ۶۰ اقامت بوم‌گردی برای نظارت بیشتر به سامانه متصل شده و ۱۱ هتل در استان و ۵۱ خانه استیجاری و در مجموع ۱۲۲ محل اقامت در حوزه‌ گردشگری فعالیت دارند که امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر و بهتر خدمات بیشتری را در حوزه گردشگری انجام دهیم.

شریفی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۰۹۶۲۹ اطلاع‌رسانی خدمات سفر گفت: ما این سامانه را راه‌اندازی کرده‌ایم که گردشگری که وارد استان می‌شود اطلاعات لازم را داشته باشد و ستاد خدمات سفر در استان ایلام آمادگی دارد مشکلاتی که در سامانه بارگذاری شده را به دستگاه‌های اجرایی منتقل کند که در کمترین زمان ممکن بتوانیم مشکل گردشگر و مسافر نوروزی را حل کنیم.

وی از راه‌اندازی کمپین «سی شصت» خبر داد و تصریح کرد: این موضوع به این مفهوم است که در فاصله سی کیلومتر مانده به شهر‌ها ایستگاهی برای استراحت ۶۰ دقیقه‌ای مسافران و رانندگان در نظر گرفته می‌شود تا از تصادفات در نزدیکی مقصد‌ها به علت خستگی پیشگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در مجموع ایلام در حوزه‌ میراث فرهنگی برپایی تعداد ۱۱۰ نمایشگاه صنایع دستی را ورودی شهر‌ها و مکان‌های تاریخی را در دستور کار دارد که هم آشنایی با محصولات صنایع دستی بوده و مورد استقبال هم واقع شده است.

شریفی گفت: کتابچه‌ راهنمای گردشگری در استان به ۳ زبان اصلی انگلیسی، عربی و فارسی تهیه شده است و در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

وی از راه‌ندازی نوروزگاه‌ها در استان برای اجرای برنامه‌های مفرح خبر داد و گفت: این برنامه در شهرستان ایلام در قلعه والی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha