پدرم در برابر مشکلات دین احساس تکلیف می‌کرد
کد خبر: 4125601
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
فرزند مرحوم علامه مصباح یزدی:

پدرم در برابر مشکلات دین احساس تکلیف می‌کرد

فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی گفت: مرحوم پدرم در هر شرایطی که دین مردم مورد خدشه قرار می‌گرفت، بسیار حساس بود و احساس تکلیف می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی، فرزند مرحوم مصباح یزدی، مدرس حوزه و دانشگاه و عضو هیئت امناء موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز 11 اسفندماه، در همایش ملی علامه مصباح یزدی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد مختلف اندیشه و سلوک عملی پدرم می‌تواند برای ما در جنبه‌های مختلف زندگی الگو و درس‌آموز باشد.

وی بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان را می‌توان تکلیف‌مداری و اخلاص در نیت برای تک تک کارهای روزمره زندگی خود، عنوان کرد.

عضو هیئت امناء موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: یکی از تجلیات این تکلیف‌مداری که شاید برای ما به عنوان کسانی که در عرصه روحانیت مورد نیاز است و باید مورد توجه ویژه قرار دهیم و از آن درس گیریم، بحث دین‌مداری و وظیفه ما در قبال دین خدا و دینداری مردم است.

مصباح یزدی تصریح کرد: شاید تعابیری که مقام معظم رهبری به عنوان غیرت دینی و حساسیت نسبت به مسائل و مشکلات فکری جوانان ذکر فرموده‌اند، عمدتا ناظر بر چنین روحیه و توجهی بود که مرحوم مصباح یزدی حداقل به عنوان یک روحانی وظیفه خود می‌دانستند که در این جهت پاسخگو باشند هر چند که اصل روحانی بودن هم به عنوان یک تکلیف برای ایشان مطرح بود.

وی اظهار کرد: ایشان در طول زندگی خود در هر شرایطی نسبت به معضلاتی که دین مردم را مورد خدشه قرار می‌داد، بسیار حساس بود و احساس تکلیف می‌کرد و بر این می‌اندیشیدند که وظیفه ما در این میان چیست و باید چه کاری برای این مشکل انجام داد.

فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: وقتی به نتیجه‌ای می‌رسید دیگر ملاحظه هیچ مسئله دیگری را نمی‌کرد و هیچگاه به این نمی‌اندیشید که اگر دست به اقدامی بزنند چه کسانی با ایشان دشمن خواهد شد و چه واکنشی نشان خواهد داد.

مصباح یزدی تصریح کرد: به یاد دارم در زمانی‌که افکار انحرافی دهه 50 و 60 جوانان را فرا گرفته بود و بسیاری از آن‌ها در دامن مارکسیسم و افکار مارکسیستی با رنگ و لعاب اسلامی قرار می‌گرفتند، ایشان بی‌مهابا و به تنهایی هر فرصتی که پیدا می‌کرد برای مبارزه با این افکار قدم برمی‌داشت.

وی افزود: همچنین به یاد دارم که در یک جلسه‌ای که ایشان را تهدید به مرگ کردند که البته گروه‌هایی هم بودند که چنین رفتارهایی از آن‌ها سر می‌زد، بر همین اساس می‌گفتند که من از چیزی نمی‌ترسم، چرا که من در حال انجام وظیفه خود هستم و اگر هم در این راه کشته شوم برای من سعادت است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در واقع نه جان و نه آبرو برایشان مهم بود، بلکه تنها نگرانی ایشان این بود که مبادا در تشخیص وظیفه و انجام وظیفه خود کوتاهی کرده باشند.

مصباح یزدی تاکید کرد: از این‌رو امیدوارم خدای متعال به ما توفیق دهد که در همه جهات و به ویژه در این زمینه اساسی که سعادت ما به آن بستگی  دارد، درس آموز این مکتب باشیم و بتوانیم برای آینده خودمان و آینده جامعه خود عنصر مفید و موثری باشیم و شرمنده امام زمانمان نباشیم.

انتهای پیام
captcha