مؤذنان شبکه‌های استانی از قاریان بومی انتخاب شوند
کد خبر: 4125370
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

مؤذنان شبکه‌های استانی از قاریان بومی انتخاب شوند

مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان گفت: یکی از مطالبات جدی مردم و علمای استان همیشه این بوده است که مؤذنان شبکه استانی از بین قاریان بومی باشند.

پخش تلاوت قاریان بومی از سیمای استان، مطالبه مردم استبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی اذان «محمود یزدی»، مؤذن و قاری خوزستانی، امروز، دهم اسفند به صورت ویدئوکنفرانس در ارتباط با شورای عالی قرآن در صدا و سیمای مرکز استان خوزستان برگزار شد. 

داریوش دبیقی، مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان مهد قاریان و مؤذنان برجسته کشور و دروازه ورود تشیع به کشور محسوب می‌شود، گفت: حق است که بهترین قاریان و مؤذنان کشور از خوزستان باشند. یکی از مطالبات جدی مردم و علمای استان همیشه این بوده است که قاریان و مؤذنان شبکه استانی از بین قاریان مؤذنان استان باشند.

وی با اشاره به مصوب شدن پخش استانی اذان محمود یزدی؛ مؤذن و قاری خوزستانی گفت: خواسته به حق مردم استان محقق شد. صمیمانه از شورای عالی قرآن تشکر می‌کنم. همچنین از حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان که این برنامه را در اولویت خود قرار دادند و آقای دغاغله که مشاور صدا و سیمای استان در امور قرآنی هستند، تشکر می‌کنم. 

گفتنی است، در این برنامه که سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورا و دیگر مسئولان شورای عالی قرآن به صورت ویدئوکنفرانس در آن حضور داشتند، از اذان محمود یزدی، مؤذن خوزستانی رونمایی شد. 

انتهای پیام
captcha