جذب ۷۰۰ نیرو از مؤسسات قرآنی به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 4125227
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
باقری خبر داد:

جذب ۷۰۰ نیرو از مؤسسات قرآنی به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور خبر داد و گفت: ۷۰۰ نیرو جذب دارالقرآن‌های آموزش و پرورش می‌شوند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر به شیراز و در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت دارالقرآن‌ها گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش یکی از مراکزی هستند که باید به خوبی دیده شده و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی از فعالیت 350 دارالقرآن آموزش و پرورش در کشور خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منعقد کردیم تا بتوانیم از ظرفیت آنان در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش بهره‌مند شویم.

باقری بیان کرد: در این تفاهم‌نامه بنا شده است که اتحادیه مؤسسات 2 نیرو برای تربیت حافظان قرآن در اختیار دارالقرآن‌های آموزش و پرورش قرار دهد که در مجموع 700 نیرو در کل کشور خواهد شد. همچنین مصوب شد حق‌الزحمه از اعتبارات 1400 و 1401 ستاد راهبری حفظ قرآن پرداخت شود.

یادآور می‌شود که بیمه معلمان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیز از دیگر مباحثی بود که در این راستا پیگیری شد و گویا با انعقاد تفاهم‌نامه اتحادیه مؤسسات با آموزش و پرورش، معلمان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش می‌توانند از بیمه اجتماعی اتحادیه استفاده کنند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس نیز در همین رابطه به خبرنگار ایکنا، گفت: بیمه اجتماعی معلمان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش را در استان فارس آغاز کردیم که همچنان ثبت‌نام این نوع بیمه برای معلمان دارالقرآن‌ها و سایر فعالان قرآنی در استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فعلاً محدودیتی برای ثبت‌نام این نوع بیمه برای فعالان قرآنی نداریم، گفت: بیمه اجتماعی معلمان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سایر استان‌ها نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha