14 هزار دانش‌آموز لرستانی حافظ جزء 30 شدند
کد خبر: 4125064
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷

14 هزار دانش‌آموز لرستانی حافظ جزء 30 شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از تربیت 14 هزار حافظ قرآن با محوریت جزء 30 در مدارس با اولویت دانش‎آموزان مقطع ابتدایی استان خبرداد.

امین رسولی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستانامین رسولی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از تربیت 14 هزار حافظ قرآن در مدارس استان خبر داد و گفت: این دانش‎آموزان در طرح ملی حفظ قرآن شرکت کرده و حافظ جزء 30 قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه اولویت آموزش و پرورش در اجرای این طرح حفظ قرآن با مدارس مقطع ابتدایی است، افزود: این طرح با مشارکت دارالقرآن‌های وابسته به آموزش و پرورش در حال اجرا است و 14 هزار دانش‎آموز در این طرح موفق شده‌اند حافظ قرآن شوند.

رسولی با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان در حوزه برنامه‌های قرآن و عترت پیشرفت قابل توجهی داشته است، ادامه داد: پایه‌ریزی برنامه‌های قرآنی در مقاطع تحصیلی با اولویت مقطع ابتدایی و با تنوع آموزشی در حوزه قرآن است. خوشبختانه دانش‎آموزان دبستانی استان استقبال خوبی از طرح حفظ جزء 30 قرآن داشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ضمن بیان تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن، اصول، رویکردها و اقدامات اجرایی لازم برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرده است.

رسولی افزود: برای اینکه بتوانیم دانش‎آموزان را در برابر  توطئه‌های دشمنان مصون کنیم، نیاز است فرهنگ قرآنی را بین آنان ترویج دهیم که در این بین طرح ملی حفظ قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن کریم می‎تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha