«اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی» در زاهدان افتتاح شد
کد خبر: 4125027
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

«اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی» در زاهدان افتتاح شد

«اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حضور حبیب غزنوی، سرپرست این دانشگاه امروز، نهم اسفندماه افتتاح شد.

اندیشکده سلامت درتمدن اسلامیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حبیب غزنوی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز، نهم اسفندماه در جریان آیین افتتاح اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: اندیشه، تنها چیزی است که درون جلسات اندیشکده‌ها لازم است؛ هیچ امکاناتی نمی‌خواهد بلکه انسان‌هایی می‌خواهد که اهل تأمل و تفکر باشند که از آن‌ها راهکار‌هایی برای مسائل و چالش‌های موجود انتظار داریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در جمع‌های بسیاری درباره موضوعات مختلف و گوناگون با همدگیر صحبت می‌کنیم اما از دل این‌ها، هیچ وقت نتواستیم مواردی را سازماندهی کنیم و از این سازماندهی نتیجه کاربردی به‌دست آوریم، همه این‌ موارد با پایان جلسات تمام می‌شود لذا جلسات اندیشگاهی به کلی متفاوت‌تر از آن چیزی است که اتفاق افتاده است.
 
غزنوی ادامه داد: با تعاریف وسیعی که سلامت در دنیا دارد و می‌دانیم سلامت مهم است اما دنیا توسعه یافته و زندگی‌های نوین تا دلتان بخواهد تجارب ناموفق طی کرده است، پس به این نکته حائز اهمیت می‌رسیم که میانبر این مسیر و پیش افتادن از کشورهای پیشرفته در فضای اندیشگاهی، میسر است پس باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به کم‌کاری موجود در حوزه تمدن اسلامی، افزود: تمدن اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و خیلی‌ها هم مدعی هستند که هیچ اقدامی در این حوزه به آن صورت که شایسته است انجام نشده است و در نهایت هم غربی‌ها، از این کم‌کاری ما نهایت سوء استفاده برای منفی جلوه دادن چهره کشور در رسانه‌های خودشان دارند.
 
غزنوی گفت: فضای اندیشه‌ورزی نگاه متفاوت‌تری در دانشگاه دارد و این فضا در دانشگاه باز است، نگاه ما توسعه درون‌ آموزش، پژوهش، فناوری، بهداشت، درمان، دارو، غذا و حتی دانشجویی است که همچنان در حال پیشرفت آن هستیم.
انتهای پیام
captcha