بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سیستان‌و‌بلوچستان به ثبت رسیده است
کد خبر: 4124240
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سیستان‌و‌بلوچستان به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد موقوفات ثبت شده این استان تاکنون بیش‌ از پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه شامل مسجد، مدرسه، خانه عالم، قبرستان و غسال‌خانه است.

وقفبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان شامگاه، 5 اسفندماه در جلسه ثبت موقوفات سیستان و بلوچستان، گفت: ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سال‌جاری تاکنون با نیت مسجد، حسینیه و خانه‌عالم در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در سال‌جاری مربوط به شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک بوده است.
 
حجت‌الاسلام مومنی‌مقدم با بیان اینکه بیش‌ از چهارهزار موقوفه در این استان به مساجد اختصاص دارد، ادامه داد: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه‌ بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام بیش‌ از گذشته گام بردارند.
 
وی با بیان اینکه امروز به منظور احیا، ترویج و تبیین فرهنگ وقف باید فرهنگ‌سازی شود و رسانه به‌عنوان نهادی اثرگذار در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی، می‌تواند در ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی داشته باشد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در زمینه بیان آثار و برکات وقف، هدایت نیت واقف به سمت نیازها و کمک به رفع محرومیت‌ها در جامعه ضرورتی انکارناپذیر بوده، برای ترویج سنت حسنه وقف می‌طلبد که به روش‌های تبلیغ آن بیشتر توجه شود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: واقفان و متولیان وقف سربازان بی‌توقع و بی‌منت وقف هستند که در راه احیای این سنت نبوی تلاش می‌کنند.
انتهای پیام
captcha