دبیرخانه دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی در مشهد تشکیل شد
کد خبر: 4123508
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

دبیرخانه دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی در مشهد تشکیل شد

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی از تشکیل دبیرخانه دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی در مشهد خبر داد.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: جشنواره قصه‌های قرآنی با عنوان «نردبان آسمان» با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی، انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کلام‌الله مجید، گسترش آموزه‌های قرآنی در قالب قصه‌ و تولید آثار فاخر قرآنی مرتبط در دو گروه سنی 7 تا 10 سال و 11 تا 16 سال، طراحی و به‌مدت دو سال به‌صورت استانی در شهرستان سبزوار برگزار شد.

وی افزود: بعد از برگزاری دو دوره استانی این طرح، نخستین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی در سال 1400 آغاز و مراسم اختتامیه آن تیرماه سال‌ جاری برگزار شد که در این دوره از همه استان‌ها 2550 اثر صوتی و تصویری در قالب قصه‌گویی به دبیرخانه جشنواره رسید.

اضافه شدن بخش قصه‌نویسی به جشنواره قصه‌های قرآنی

صمدی بیان کرد: در سال جاری دبیرخانه دومین جشنواره ملی قصه‌های‌ قرآنی در استان خراسان رضوی تشکیل شده که البته برگزاری این دوره با تغییراتی همراه است، به‌طوری‌که علاوه بر قصه‌گویی، بخش قصه‌نویسی به جشنواره اضافه شده و دیگر اینکه برای داوری آسان و شناخت صاحب اثر، ارسال آثار قصه‌گویی به‌صورت تصویری قابل پذیرش است و از این جهت نیز نوع تصویربرداری در امتیازات داوری لحاظ خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: ضرورت اجرای این طرح پیشنهاد داده شده است که در این راستا مکاتباتی با تهران صورت گرفته و در حال حاضر برگزاری این طرح به‌صورت جدی در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: این جشنواره با هدف تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه و جریان‌سازی تولیدات قرآنی با استفاده از ظرفیت قصه‌نویسی و قصه‌گویی نخبگانی و صاحبان اثر طرح‌ریزی شده است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه قالب جشنواره به‌صورت قصه‌گویی و قصه‌نویسی است، گفت: موضوعات جشنواره قصه‌های قرآنی و همچنین معارف برگرفته از آموزه‌های قرآنی دربردارنده مضامینی چون احترام به والدین، ازدواج، صداقت، انفاق، اطعام، فرزندآوری، اقامه نماز، توبه، عفاف و حجاب، خانواده و ... است.

صمدی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد که بخش اصلی آن بخش کودک و شامل چهار سطح در رده سنی 4 تا 7 سال گروه الف کودکان، 7 تا 9 سال گروه ب کودکان، 9 تا 12 سال گروه الف نوجوانان و 12 تا 15 سال گروه ب نوجوانان است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: بخش جوانان از 15 تا 18 سال است، همچنین بخش بزرگسالان از جمله مربیان، معلمان، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نیز از مخاطبان این جشنواره هستند.

وی گفت: دومین شاخصه‌ جشنواره ملی قصه‌های قرآنی علاوه بر سطح عمومی، بخش حرفه‌ای، افراد برخوردار از تخصص در زمینه قصه‌گویی و قصه‌نویسی را شامل می‌شود.

صمدی در خصوص نحوه داوری آثار افزود: با توجه به اینکه این طرح قرآنی است، لذا یک داور تخصصی مفاهیم قرآنی در کنار سه داور مدعو به قضاوت آثار دریافتی خواهند پرداخت که پس از مشخص شدن تیم داوری اسامی هیئت داوران اعلام خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha