بهره‌مندی از فرهیختگان به تحقق تمدن اسلامی منجر می‌شود
کد خبر: 4122670
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

بهره‌مندی از فرهیختگان به تحقق تمدن اسلامی منجر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت‌های متنوع ایران به‌ویژه نیروی انسانی ممتاز و فرهیخته قطعاً به تحقق تمدن اسلامی منجر خواهد شد.

بهره‌مندی از نیروی انسانی فرهیخته به تحقق تمدن اسلامی منجر خواهد شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر امام جمعه سمنان، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 27 بهمن‌ماه، در بازدید از بخش‌های مختلف یک مجتمع آموزشی و مهارتی در سرخه گفت: در دهه‌های گذشته پیشرفت‌های کم‌نظیر علمی در کشور رخ داده که در این راستا رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود با دانش‌آموزان و دانشجویان بر تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی نوجوانان برای ارتباط با خداوند متعال بیش از سایر اقشار حائز اهمیت است اظهار کرد: معنویت و ارتباط با خدا، مقدمات رشد انسان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری را مهیا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه علم و دانش زمینه‌ساز سیطره انسان بر طبیعت است، تصریح کرد: اگر ایران امروز در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و هسته‌ای حرف اول را در منطقه می‌زند، به‌واسطه تلاش همه‌جانبه برای کسب علم و دانش است.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به دشمنی مستکبران با نظام اسلامی افزود: ریشه قرآن‌ستیزی دشمنان، ترس و واهمه آنها از فراگیر شدن دامنه اسلام در جهان است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: آموزه‌های دینی بر ضرورت دستیابی به علم حتی در نقاط دوردست تأکید دارد زیرا اسلام در همه حوزه‌ها دست برتر را دارد؛ به شرط آنکه برای کسب علم و دانش شبانه‌روز تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در خصوص ایده طراحی تمدن اسلامی از سوی رهبر انقلاب افزود: استفاده از ظرفیت‌های متنوع ایران به‌ویژه نیروی انسانی ممتاز و فرهیخته قطعاً به تحقق تمدن اسلامی منجر خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات کادر آموزشی این مجتمع گفت: مدیران این مرکز، از روش‌های ابتکاری جذابی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بهره گرفته‌اند.

امام جمعه سمنان از آمادگی دفاتر ائمه جمعه برای دریافت و انعکاس نظرات دانش‌آموزان خبر داد و افزود: شنیدن نظرات و انتقادات دانش‌آموزان، وظیفه مسئولان و مدیران استان سمنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ابتدای این بازدید، با حضور در یادمان شهدای دانش‌آموزی به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و با حضور در بخش‌های مختلف آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی این مجتمع، در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha