اختتامیه جشنواره قرآنی «مهاجر» در آبادان برگزار می‌شود
کد خبر: 4122667
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
همزمان با روز جهانی قرآن

اختتامیه جشنواره قرآنی «مهاجر» در آبادان برگزار می‌شود

اختتامیه دومین جشنواره قرآنی «مهاجر» (یادبود شهدای قرآنی منا) همزمان با عید مبعث و روز جهانی قرآن در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.

تلاوت قرآنرسول مظفری، کارشناس امور فرهنگی و قرآنی سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره جشنواره قرآنی «مهاجر» گفت: دومین جشنواره قرآنی «مهاجر» یادبود شهدای قرآنی منا از روز گذشته، 27 بهمن‌ماه در شهرستان آبادان آغاز شد و بیش از 250 در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل و بخش کتبی این جشنواره شرکت کردند. این مسابقه تا آخر وقت امروز، 28 بهمن ادامه دارد.

این فعال قرآنی گفت: این جشنواره قرآنی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری شرکت پالایش نفت آبادان طراحی و اجرا شده است، همزمان با عید مبعث و روز جهانی قرآن، شنبه 29 بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان می‌دهد. اختتامیه جشنواره قرآنی «مهاجر» ساعت 16 در سالن سینما گلستان چهارباغ بریم شهرستان آبادان برگزار می‌شود.

مظفری افزود: برگزاری این رویداد قرآنی با حضور قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی استان و کشورمان همراه خواهد بود. همچنین محمد هادی صلح‌جو، مجری سیمای قرآن، اجرای این جشنواره را بر عهده دارد.

کارشناس امور فرهنگی و قرآنی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: جشنواره قرآنی «مهاجر» در بخش بالای ۱۷ سال در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل و در بخش زیر ۱۷ سال در رشته‌های اذان، حفظ یک و سه جزء برگزار شد. مسابقه کتبی این جشنواره قرآنی نیز ویژه آقایان با موضوع سوره لقمان و ویژه بانوان با موضوع سوره مریم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha