پویایی هنر وابسته به تحقیق و پژوهش است
کد خبر: 4122655
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۹
سیدمحمد حسینی:

پویایی هنر وابسته به تحقیق و پژوهش است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی انسان در مسیر حق حرکت می‌کند، خداوند درها را بر روی ایشان باز می‌کند، گفت: کار هنری نیاز به تحقیق و پژوهش دارد تا پویا باشد و اگر می‌خواهیم آثارمان ماندگار، فاخر و تاثیرگذار باشد، باید پشتوانه فکری قوی داشته باشد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شامگاه، 27 بهمن‌ماه در اختتامیه جشنواره ملی دوسالانه «عکس نور» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، شیراز را شهر شعر و ادب و تمدن دانست و گفت: شیراز شهر عالمان، عارفان، شاعران و بزرگانی چون ملاصدرا، حافظ و سعدی است که نامشان فراتر از ایران می‌درخشد.

وی افزود: خطه فارس دارای شخصیت‌های متعدد و بلندآوازه‌ای در عرصه هنر است که از جمله آن را می‌توان به میرزا احمد نی‌ریزی، کاتب بزرگ قرآن اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب هم به خطوط این کاتب علاقه فراوانی دارند.

حسینی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، با یادآوری حدیثی از ایشان که فرمودند: اگر کسی ستمگری را یاری کند، در ظلم او شریک است، گفت: گاهی اوقات دشمنان تبلیغ می‌کردند که هنر برای هنر است و جهت‌گیری ندارد در حالی که از ابزار هنر بیشترین استفاده را برای دستیابی به اهداف شیطانی خود انجام می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند بگوید پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستم اما با منافقان و کفران و ستمگران همراه باشد، تصریح کرد: خط فکری انسان باید کاملاً مشخص باشد زیرا هرگونه هم‌نوایی و همراهی با چنین افرادی عواقبی را به همراه دارد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار هنر در انتقال پیام افزود: اگر بخواهیم حقیقت، ایده و یا سخنی را به‌صورت عادی بیان کنیم، شاید خیلی جاذبه نداشته باشد و مورد توجه قرار نگیرد اما وقتی آن را با ابزار هنر و هنرمندانه بیان کنیم، قطعاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: قرآن کریم بسیار هنرمندانه بیان شده است هم محتوای عمیق دارد و هم ظاهر آن جذاب است و خود یک اثر هنری محسوب می‌شود. همچنین کلمات قصار مولای متقیان در نهج‌البلاغه نیز یک اثر هنری است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ذکر این نکته که وقتی انسان در مسیر حق حرکت می‌کند، خداوند درها را بر روی ایشان باز می‌کند، گفت: کار هنری نیاز به تحقیق و پژوهش دارد تا پویا باشد و اگر می‌خواهیم آثارمان ماندگار، فاخر و تأثیرگذار باشد، باید پشتوانه فکری قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان در طول انقلاب اسلامی نقش مهم و تأثیرگذاری داشته‌اند، مثال این موضوع را تصویر ماندگار دیدار همافران با امام(ره) در 12 بهمن سال 57 مطرح کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان عکاس به زیبایی صحنه‌های جنگ را به تصویر کشیدند.

معاون رئیس‌جمهور با تصریح اینکه یک تصویر می‌تواند گویای بسیاری از حقایق باشد، به موضوع جشنواره ملی عکس نور که به موضوع خانواده اختصاص دارد، اشاره کرد و گفت: خانواده نقش مهمی در تحکیم و تثبیت جامعه دارد به همین دلیل غرب تلاش می‌کند تا بنیان خانواده را متزلزل کند.

حسینی با بیان اینکه غرب به‌دنبال گسترش فرهنگ خود در کل دنیاست، گفت: آنها به‌دنبال این هستند که جامعه ما را دگرگونی کنند تا دست از فرهنگ زیبا و غنی خود برداریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، انتخاب موضوع خانواده را برای این جشنواره ملی متناسب و ارزشمند توصیف کرد و اظهار کرد: برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دست نیاز به سوی هنرمندان دراز می‌کنیم.

وی همچنین به مسئله تحدید نسل اشاره کرد و افزود: امروز دچار چالش جمعیت هستیم؛ در حالی که جمعیت جوان می‌تواند در همه زمینه‌ها مولد بوده و با خلاقیت و نوآوری پیشرفت کشور را رقم بزند.

حسینی در پایان با بیان اینکه توجه به نرخ باروری و ازدواج بسیار مهم است، از هنرمندان خواست تا نسبت به فرهنگ‌سازی این موضوعات ورود پیدا کنند و سپس گفت: هنرمندان متعهد ما اهل تأمل هستند و هرچه دانش و بینش آنها افزوده شود، قطعاً تأثیر خوبی بر روی هنر آنها خواهد داشت لذا باید دائماً در حال مطالعه و تعامل باشیم تا هنر ما تأثیرگذار بوده و بتوانیم به اهداف بلند خود دست یابیم.

 

انتهای پیام
captcha