تخصیص 2 درصد بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی در لایحه بودجه 1402
کد خبر: 4122563
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

تخصیص 2 درصد بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی در لایحه بودجه 1402

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم فرهنگ در اعتلای کشور گفت: لایحه بودجه 1402 در حال نهایی شدن است که در آن دولت به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده است تا 2 درصد از اعتبارات خود را به مسائل فرهنگی و هنری اختصاص دهد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز، ٢٧ بهمن در سفر به شیراز و نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به نقش مهم فرهنگ در اعتلای کشور گفت: لایحه بودجه 1402 در حال نهایی شدن است که در آن دولت به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده است تا 2 درصد از اعتبارات خود را به مسائل فرهنگی و هنری اختصاص دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این بخش از لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، گفت: باید تلاش زیادی برای اعتلای فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم.

حسینی به جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که می‌تواند میان دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی ایجاد کند.

معان پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس گفت: بسیاری از استان‌ها در حال تدوین این نقشه هستند اما استان فارس این نقشه را هم تدوین هم تصویب و اجرایی کرده است که با توجه به سابقه درخشان این استان در عرصه فرهنگ، بسیار طبیعی است که در حوزه‌های فرهنگی پیشگام باشد.

وی در عین حال خواستار همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف شد و افزود: با پراکنده کاری و جزیره کاری راه به جایی نمی‌بریم و باید تقسیم کار انجام شود تا بتوانیم فعالیت‌های خوبی در این عرصه انجام دهیم.

حسینی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی اظهار کرد: این مشکلات کمتر مجال می‌دهد که به فعالیت‌های فرهنگی پرداخته و توجه شود در صورتی که باید به دنبال پویایی حوزه فرهنگ باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به برگزاری کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در شیراز اشاره و اظهار کرد: در این کنگره باید از ظرفیت شعرای معاصر داخل و خارج کشور استفاده کرده و مروری بر ابیات شعرای بزرگ شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن دهه مهدویت نیز گفت: باید علاوه بر آذین‌بندی برنامه‌های شاد به محتوا و مضامینی که در این ایام در جشن‌ها ارائه می‌شود، توجه کرد زیرا تنها برگزاری یک جشن خوب کافی نیست و باید کنار هنرمندان از اندیشمندان و افراد صاحب فکر استفاده کرد.

حسینی در پایان تأکید کرد: استعدادهای زیادی در جامعه وجود دارد و نباید تنها به یک تعداد خاص بسنده کرد بلکه باید به چهره‌های دیگر هم میدان داد.

انتهای پیام
captcha