رزمایش جهادگران فاطمی با توجه به اقلیم استان‌ها برگزار می‌شود
کد خبر: 4121754
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

رزمایش جهادگران فاطمی با توجه به اقلیم استان‌ها برگزار می‌شود

سردار محمد زهرایی گفت: سال آینده با مسئولیت جمعی از پیشکسوتان جهاد کشاورزی و با همکاری جهاد سازندگی رزمایش جهادگران فاطمی در سه فصل با توجه به اقلیم استان‌های مختلف برگزار می‌شود که خراسان‌جنوبی پاییز سال آینده میزبان این رزمایش خواهد بود.

کارگروه استانی هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، شب گذشته، ۲۳ بهمن‌ماه در کارگروه استانی هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی استان ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی و همچنین اصلاح شبکه‌های آب روستایی، سال آینده در قالب طرح محرومیت‌زدایی اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاها برگ زرینی برای دولت است، تصریح کرد: در این راستا باید شبکه‌های آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و روستاهای در مسیر اصلاح شود؛ ۱۴ اسفندماه سال جاری در سالروز تأسیس کمیته امداد امام(ره) حدود ۴۰۰ پروژه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که در این راستا ۵۰ واحد مسکونی نیز در خراسان‌جنوبی افتتاح خواهد شد. همچنین حضور رهبر معظم انقلاب  در سال ۱۳۴۷ در فردوس مبدأ اردوهای جهادی قرار گرفت و در این راستا چندی قبل  کتاب «دوباره فردوس» در قم بازخوانی شد؛ سال آینده جشنواره ملی اردوهای جهادی ۱۰ مردادماه در سالروز دیدار گروه‌های جهادی با مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. 

زهرایی با اشاره به برگزاری کنگره جهاد خدمت برای اولین بار در کشور گفت: ۳۳۰۰ شهید جهاد کشاورزی داریم که ۵۶ شهید، شهدای جهادگر آسمانی هستند و از این تعداد شش شهید متعلق به خراسان‌جنوبی است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال آینده با مسئولیت جمعی از پیشکسوتان جهاد کشاورزی و با همکاری جهاد سازندگی رزمایش جهادگران فاطمی در سه فصل با توجه به اقلیم استان‌های مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: این رزمایش پاییز سال آینده در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان مصادف با ایام نوروز است؛ امسال قرارگاه عملیات جهادی در استان‌های کشور تشکیل و کار آن از ۱۰ اسفندماه سال جاری شروع می‌شود؛ اعتبار لازم در این زمینه تأمین شده و باید عرصه‌های مورد نظر و حمایت دولت از گروه‌های جهادی در این راستا مشخص شود؛ طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان‌جنوبی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: سه هزار تن قیر رایگان سهم خراسان‌جنوبی بود که به دلیل اجرای به موقع پروژهای مورد نظر دو هزار و ۱۰۰ تن دیگر به سهمیه استان افزوده شد؛ اگر پروژه‌ها واقعی ارائه شود، قیر مورد نیاز برای اجرای آنها از سهم استان‌هایی که پروژه‌ای در این خصوص اجرا نکرده‌اند، تأمین خواهد شد؛ هرچند برای سال آینده دولت در بودجه ۱۴۰۲ قیر رایگان را پیش‌بینی نکرده بود، اما در کمیسیون تلفیق ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد.

زهرایی از آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آب شرب خراسان‌جنوبی در سال آینده خبر داد و بیان کرد: هنوز همه سهمیه قیر خراسان‌جنوبی در سال جاری جذب نشده که با ارائه پروژه‌های جدید، قیر مورد نیاز آنها تأمین خواهد شد؛ آمادگی داریم ماشین‌آلات کاملی را برای اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده به خراسان‌جنوبی دهیم تا در زمان بحران از آن‌ها استفاده شود.

همچنین در کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی، تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، آبخیزداری و احیای قنوات توسط جهاد سازندگی در خراسان‌جنوبی به امضا رسید. در این جلسه علاوه بر تقدیر از سردار زهرایی، رئیس سازمان جهادسازندگی کشور، توسط استاندار خراسان‌جنوبی به خاطر اقدامات مفیدی که در خصوص اجرای طرح‌های جهاد سازندگی در خراسان‌جنوبی انجام شده، تفاهم‌نامه همکاری سازمان جهاد سازندگی کشور و استانداری خراسان‌جنوبی برای هماهنگی هر چه بیشتر طرح‌های مورد نظر مبادله شد.

در قالب این تفاهم‌نامه قرار است طرح‌های مختلفی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، آبخیزداری و آبخونداری، احیای قنوات و آبرسانی به روستاها با مشارکت سازمان جهاد سازندگی کشور و استانداری خراسان‌جنوبی اجرا شوند.

انتهای پیام
captcha