استقبال شیرازی‌ها از جشنواره فیلم فجر
کد خبر: 4121690
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

استقبال شیرازی‌ها از جشنواره فیلم فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره فیلم فجر در شیراز گفت: نحوه استقبال از این جشنواره در شهر شیراز به نسبت جشنواره اصلی در تهران، شرایط بهتری را تجربه کرده است و ضمن اینکه در تهران هم استقبال خوب بود.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 23 بهمن در تشریح استقبال مردم از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز گفت: در راستای برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهر شیراز، برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه یک سالن اختصاصی رایگان در نظر گرفته شد و دو سینمای مجموعه شهر آفتاب با دو سالن و سینما سعدی به عنوان سینمای مردمی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در تالار حافظ گردهمایی حرفه‌ای و تخصصی حوزه فیلمسازی در نظر گرفته شد که در این خصوص به جهت برگزاری جلسات نقد، به دنبال ارتقای نگاه مخاطب نسبت فیلم و فیلمسازی هستیم.

قانعی با بیان اینکه از ابتدا اکران فیلم‌ها در دو سانس در تالار حافظ مدنظر بوده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یک ساعت زمان میان دو سانس اکران فیلم‌ها تعیین شد تا علاقه‌مندان حوزه نقد فیلم بتوانند در جلسه نقد و بررسی حضور داشته و پس از آن در سانس دوم نمایش را حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره استقبال از جشنواره فیلم فجر گفت: نحوه استقبال از این جشنواره در شهر شیراز به نسبت جشنواره اصلی در تهران، شرایط بهتری را تجربه کرده است و ضمن اینکه در تهران هم استقبال خوب بود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که استقبال مخاطب از جشنواره را افزایش می‌دهد حضور کارگردان‌های مطرح و فیلم‌های شناخته شده و تبلیغات بهتر است اما ما تلاش خود را کرده ایم و امید داریم در روز‌های پیش روهمچنان شاهد استقبال مردم باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: در روز چهارشنبه که دو فیلم کت چرمی و سرهنگ ثریا اکران شد تالار  هزار نفره حافظ تکمیل بود و در سینمای اختصاصی و تالار اصلی جشنواره استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان را شاهد بودیم.

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: همانگونه که شاهد بودیم شیراز به عنوان بزرگترین میزبان مراکز استان‌ها در جشنواره فجر شرایط بسیار مطلوبی را از لحاظ تعداد فیلم‌ها و هم از نظر تعداد سالن‌ها داشته‌ است و به جز  شب اول در سایر عصرها و شب ها هر چهار محل نمایش ما به خصوص تالار حافظ با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد.

وی ادامه داد: استقبالی که در تالار حافظ از فیلم‌های جشنواره فجر می‌شود در کشور بی‌نظیر است و خوشبختانه سالن پخش فیلم در تالار حافظ لبریز از جمعیت است.

موسوی‌نژادیان اضافه کرد: با استقبال بی‌نظیری که از اکران برخی فیلم‌ها شده است می‌توان گفت چند رکورد را در میزبانی جمعیت علاقه‌مند به جشنواره فیلم فجر داشته‌ایم و امیدوارم این روند روز(یکشنبه) و دوشنبه ادامه یابد تا بتوانیم مثل همیشه که شیراز در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری پیشتاز بوده در جشنواره فیلم فجر نیز هم شرایط را حفظ کنیم البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که بعضی فیلم ها در استقبال با تماشاگران کمتری روبه‌رو شدند اما فیلم‌های خوب جشنواره با استقبال عالی همراه بودند چون شهر شیراز و استان فارس همیشه به عنوان یک شهر و استان فرهنگ و هنر دوست در سطح کشور مطرح است.

انتهای پیام
captcha