حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند برخورد با واردات بی‌رویه است
کد خبر: 4121675
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند برخورد با واردات بی‌رویه است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شعال سال، جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان را نیازمند برخورد جدی با واردات بی‌رویه دانست.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 23 در حاشیه بازدید معاون علم و فناوری رییس جمهور از پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به مشکلات این شرکت‌ها گفت: شرکت دانش‌بنیان با وجود جوانان خوشفکر و خلاق شکل گرفته اما نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی، واردات بی‌رویه را خلاف قانون و دشمن شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از واردات بی حساب و کتاب گفت: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که مافیای واردات اجازه نداده که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت عرضه در بازار مصرف پیدا کند که در این راستا وظیفه دستگاه‌های ذیربط برخورد جدی با آنان است.

به گفته عزیزی، بحث واردات بی‌رویه در بازدیدهای متعدد وی از پارک علم و فناوری توسط مدیران شرکت‌ها عنوان شده است و باید برای آن فکر چاره کرد.

نائب ‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل دیگر دانش‌بنیان‌ها پاس کاری این شرکت‌ها در دستگاه‌های اجرایی است به طوری که روند صدور مجوزها بسیار کند صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند که با استفاده از اختیارات خود موانع را از جلوی پای شرکت‌های دانش‌بنیان بردارند که این مهم نیازمند تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر است نه اینکه کار را به یکدیگر محول کنند.

عزیزی همچنین گفت: از بانک‌های عامل نیز انتظار می‌رود که به مر قانون عمل کرده و در پرداخت تسهیلات مصوب به شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع کنند که ظاهراً بنا به گفته مدیران شرکت‌ها این‌گونه نیست.

انتهای پیام
captcha