تحکیم خانواده با محبت طرفین حاصل می‌شود
کد خبر: 4121533
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
نماینده ولی‎ فقیه در لرستان:

تحکیم خانواده با محبت طرفین حاصل می‌شود

حجت‌الاسلام‌ سیداحمدرضا شاهرخی با اشاره به اینکه تحکیم و استواری خانواده با مهر و محبت طرفین حاصل می‌شود، گفت: در زندگی زناشویی باید بین زن و مرد اشتراکات مذهبی و فرهنگی وجود داشته باشد، چراکه از اصول ازدواج موفق اشتراکات مذهبی است.

حجت‌الاسلام‌ سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در لرستانحجت‌الاسلام‌ سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی نقش اساسی و بدون جایگزینی در سبک و شیوه زندگی اسلامی و انسانی دارد، گفت: خانواده زندگی را بر پایه دین، انسانیت و ایمان پایه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه سلامت روحی، روانی، دینی، ایمانی و اجتماعی در درون خانواده رابطه مستقیم با سلامت جامعه دارد، اظهار کرد: خانواده‌ای که متشکل از زن و مرد است وقتی روابطشان بر اساس مهر، محبت، دوستی، رضایتمندی و خشنودی از یکدیگر باشد دچار تزلزل و آسیب‌های اجتماعی در تهاجم فرهنگی نمی‌شود، پس زن و مرد باید در تحکیم و استواری خانواده بکوشند.

شاهرخی با بیان اینکه تحکیم و استواری خانواده با مهر، محبت و دوستی طرفین به دست می‌آید، ادامه داد: البته این مهر، محبت و دوستی وقتی پایدار و دائمی می‌شود که ایمان، اطاعت از خدا و آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) و التزام‌ عملی ‌و پایبندی ‌در رفتار و گفتار به فرامین ‌الهی در آن خانواده حاکم باشد.

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان با بیان اینکه بر این اساس باید بین زن و مرد در ایمان و تقوا نسبت و تشابهی وجود داشته باشد و آن‌ها در پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و دینی به هم نزدیک باشند، افزود: در دستورات اسلامی آمده است که مرد مؤمن با زن کافر و مشرک و همچنین زن مؤمنه با مرد کافر و مشرک ازدواج نکنند چون در آن صورت بی‌اعتقادی به درون خانواده رخنه می‌کند و چنین خانواده‌ای دچار هرج و مرج و به لحاظ باورهای اسلامی، دینی و انسانی متزلزل می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: چون زن و مرد مکمل شخصیت یکدیگر هستند، لذا ازدواج با انسان کافر بی‌دین و بی‌اعتقاد پیامدهای شوم و ناپسندی را برای واحد خانواده به‌عنوان اساسی‌ترین جایگاه برای سبک و شیوه زندگی اسلامی و انسانی در پی دارد، بنابراین برای اینکه خانواده از تحکیم لازم برخوردار باشد باید بین زن و مرد تناسبی وجود داشته باشد.

وی گفت: انجام ضروریات دینی و عدم امکان آنها به همین میزان سفارش شده است که طرفین واجبات شرعی را به جا بیاورند، از محرمات دوری کنند و منکر ضروریات دین نباشند البته موارد دیگری مانند اعتقاد به توحید، نبوت، معاد، ولایت و امامت هم نکاتی است که در ازدواج مورد تأکید است.

شاهرخی ادامه داد: دختران و پسران جوان بدانند اگر مردی یا زنی نسبت به نعمت‌هایی که خداوند متعال به او داده است ناسپاسی و نافرمانی کرد در مقابل همسر خود نیز نافرمانی خواهد کرد و وقتی چنین کسی به این همه نعمتی که خداوند داده است توجهی نمی‌کند قطعاً حقوق طرف مقابل را هم پایمال خواهد کرد.

امام‌ جمعه خرم‎آباد گفت: در امر ازدواج بعضی افراد ممکن است شیفته مقام و منزلت کسی شوند و به امور مادی، ظاهری و ظاهر جسمانی توجه کنند و به ارزش‌های دینی توجه نکنند؛ چنین افرادی زندگی موفقی نخواهند داشت که بهترین دلیل برای این موضوع، تجربه و مشاهده پرونده‌های جدایی است که در محاکم قضایی تشکیل می‌شود که همه این‌ها نشانه این است که باید در دین و ایمان میان زن و مرد تناسب و نسبت وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha