همگرایی خوبی بین قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم وجود دارد
کد خبر: 4121450
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

همگرایی خوبی بین قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم وجود دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ارتباط گسترده دولت سیزدهم با مردم، گفت: همگرایی خوبی بین قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم وجود دارد.

دیدار معاون پارلمانی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز ۲۲ بهمن‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته دولت نشان داده که عزم او برای خدمت رسانی به مردم جزم است.

وی با بیان اینکه انگیزه فوق‌العاده‌ای برای حضور در خراسان جنوبی و ابراز ارادت به علما و مردم این دیار داشتم، افزود: در خراسان جنوبی با محوریت آیت الله عبادی فضای بسیار خوبی از حیث کار و تلاش و فعالیت وجود دارد که این مسئله به مردم نیز دلگرمی می‌دهد؛ از دیرباز نیز علما و بزرگان محور هر شهر و منطقه بودند که زمینه انسجام را در آن خطه به وجود می‌آوردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس جمهور درباره پروژه‌های انجام شده در خراسان‌جنوبی طی ایام دهه فجر بیان کرد: همگرایی خوبی بین قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم وجود دارد.

حسینی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مردم از اصل نظام و انقلاب حمایت کرده و این راهپیمایی بزرگ را به یک رزمایش و مانور قدرت تبدیل کردند.

وی بیان‌ کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مسئولیت و وظیفه مدیران را برای رفع مشکلات دوچندان می‌کند چرا که اصل تحریم‌های دشمن برای فشار بر مردم و فاصله انداختن بین آنان و مدیران و مسئولان بوده است.

معاون پارلمان رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ارتباط گسترده‌ای با مردم دارد، بیان کرد: حضور دولت در استان‌ها و حتی در مناطق روستایی نه برای دلجویی و تفقد بلکه برای شناسایی مشکلات هر منطقه و رفع آن است.

حسینی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال رفع فقر، محرومیت و فاصله طبقانی است، تصریح کرد: درباره عدالت محوری در پرداخت حقوق‌ها نیز برنامه‌هایی تدوین شده است تا فاصله نامعقولی در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم این است که جلوی فرار مالیاتی را گرفت، افزود: رئیس جمهور به زودی به چین سفر خواهد کرد و قبل از آن نیز به تاجیکستان، قطر، عمان و بسیاری از کشورهای همسایه سفر کرده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تحول دولت در حوزه روابط بین‌المللی یادآور شد: دولت سیزدهم یک دولت ولایی بوده؛ در واقع ولایتمداری و تبعیت از رهبری در بین اعضای دولت سیزدهم یک اعتقاد است و برای اجرای رهنمودهای رهبری برنامه دارند.

رونق اشتغال و اقتصاد در دولت سیزدهم 

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز گفت: در طول دولت سیزدهم ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تسلط رهبری  بر امورات منطقه و جهان اسلام، اظهار کرد: ۲۲ بهمن امسال مظهر اقتدار نظام، یکپارچگی، وحدت مردم و در واقع نشان قدرت نرم جمهوری اسلامی بود.

قناعت با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه نشان از حضور ۷۵ هزار نفری مردم تنها در شهر بیرجند بود، افزود: البته این آمارها ممکن است در بررسی‌های بعدی افزایش نیز داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: افتتاح ۹ گلخانه در شهرستان خوسف، آغاز عملیات اجرایی محور منصور آباد به مرک و آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در فردوس از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی در خراسان جنوبی بوده است.

قناعت ادامه داد: ۸۵۰ کیلومتر باند دوم در خراسان‌جنوبی داریم که ۱۰۳ کیلومتر آن در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده است؛ تعهد اشتغال خراسان‌جنوبی برای سال جاری ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که نشان از محقق شدن ۱۲۵ درصدی این تعهدات است، افزود: در دهه فجر سال جاری نیز هزار و ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در خراسان‌جنوبی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این هزار و ۲۵۲ پروژه تعداد هزار و ۱۱۶ پروژه افتتاح و بقیه آن کلنگ زنی شده است، بیان کرد: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب ۸۵۰ عنوان برنامه فرهنگی با ۱۷ هزار ریز برنامه در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: ۳۷۰ روستای خراسان‌جنوبی به صورت تانکر آبرسانی می‌شود و از این جهت با هماهنگی قرارگاه امام حسن(ع) اتفاقات خوبی را در زمینه آبرسانی روستایی رقم زده‌ایم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۹۹ میلیارد تومان برای آبرسانی روستاهای خراسان‌جنوبی در طول ۱۳-۱۴ ماه گذشته اختصاص یافته است، تصریح کرد: ۱۰۰ روستای خراسان‌جنوبی نیز در این مدت از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند؛ ۶۴۲ طرح هادی روستایی در خراسان‌جنوبی اجرایی شده که از این تعداد ۲۹۰ مورد در دوران خدمت دولت سیزدهم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری بسیار باشکوه و دیدنی بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۴۴ سال دشمن هنوز علیه انقلاب هجوم و برنامه‌های ترکیبی دارد، افزود: قلب مردم را در برخورد با این هجمه‌های دشمن دستی معنوی هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهر بیرجند هر روز بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر می‌شود و از این جهت برای سال‌های آینده جهت برنامه‌های بزرگ ملی باید تدابیری بیندیشیم، یادآور شد: هیچ امری بالاتر از احیای حق و از بین بردن باطل نبوده و همه ما به ویژه مسئولین باید با کار و تلاش برای انقلاب بر عهد و قسم خود پایدار بمانیم.

انتهای پیام
captcha