گردهمایی «انقلاب در پرتو قرآن» در بندر انزلی برگزار شد
کد خبر: 4121218
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

گردهمایی «انقلاب در پرتو قرآن» در بندر انزلی برگزار شد

گردهمایی «انقلاب در پرتو قرآن» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه و تلاوت قرآن توسط حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی امشب در بندر انزلی برگزار شد.

گردهمایی انقلاب در پرتو قرآن در بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر گردهمایی بزرگ «انقلاب در پرتو قرآن» به همت ستاد دهه فجر شهرستان بندر انزلی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه و تلاوت قرآن توسط حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی امشب، 21 بهمن‌ماه در مسجد موسی بن جعفر(ع) این شهر برگزار شد؛ اجرای تواشیح، اهدای جوایز و نورافشانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی با اشاره به اینکه ما انسان‌های آخرالزمانی هستیم یعنی در آخرالزمان زندگی می‌کنیم، اظهار کرد: به تفسیر برخی، امت رسول خدا از اول بعثت تا روز قیامت آخرالزمانی محسوب می‌شوند، آخرالزمان یعنی انسان‌هایی که در زمان آخرین نبی خدا زندگی می‌کنند.

وی افزود: برخی دیگر می‌گویند انسان‌های آخرالزمانی کسانی هستند که در دوران امامت آخرین امام یعنی عصر امامت حضرت مهدی(عج) زندگی می‌کنند که در هر دو تعریف ما امت آخرالزمان هستیم یعنی در آخرالزمان زندگی می‌کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت‌هایی که ما داریم این است که زمان‌شناس باشیم، گفت: امام صادق(ع) فرموده «باید زمان‌شناس و فرزند زمان خودمان باشیم» آخرالزمان با هیچ زمانی از زمان‌های پیشین قابل قیاس نیست یعنی دوران ما با دوران‌های مختلف گذشته قابل قیاس نیست و در یک مقطع استثنایی از تاریخ زندگی می‌کنیم لذا مسئولیت‌هایی که ما داریم بسیار سنگین، مهم و سرنوشت‌ساز است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه قرآن سوره‌هایی دارد که سوره‌های آخرالزمانی هستند، تصریح کرد: 86 سوره مکی و 26 سوره مدنی داریم و سوره‌های آخرالزمانی آخرین سوره‌هایی بوده که بر نبی مکرم اسلام نازل شده است.  بنابر نظریه مشهور آخرین سوره‌ای که بر نبی مکرم اسلام نازل شد سوره مائده بوده که 114امین سوره قرآن است و سوره‌های توبه، منافقون، صف، فتح و تغابن از دیگر سوره‌های آخرالزمانی هستند که باید همه این سوره‌های شریفه با دقت مطالعه شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با انتقاد از اینکه عده‌ای برای پیشگویی آینده دنبال رمال، جادوگر و فالگیر می‌گردند، بیان کرد: کسی که اهل قرآن بوده و فهم قرآن برای وی مهم و آینده هم مثل روز روشن است، دچار ابهام و تردید نمی‌شود زیرا خداوند در قرآن کریم در سوره‌های آخرالزمانی از جمله توبه، فتح و صف تأکید کرده که نمونه آن در سوره مبارکه توبه فرموده «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند».

وی با تأکید بر اینکه طبق فرموده خدای متعال حوادث آخرالزمان فقط و فقط به نفع حق تمام می‌شود، تصریح کرد: جریان نفاق و شرک پیروزی نخواهند داشت و جز شکست، ذلت و خواری اتفاقی برای آنها رخ نمی‌دهد هر چند دست و پا می‌زنند و تلاش می‌کنند ولی این‌ها فقط شکست آنها را به تأخیر می‌اندازد.سلسله پهلوی با روی کارآمدن رضاخان شروع شد در واقع با کمک انگلیسی‌ها سر کار آمد و توسط آنها نیز کنار گذاشته و تبعید شد که تلاش بر زدودن دین و مذهب، استقلال و آزادی ملت ایران داشت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه محمدرضا شاه نیز با پشتیبانی آمریکایی‌ها به قدرت رسید، افزود: محمدرضا نیز مسیر پدر را ادامه داد تا در نهایت آمریکایی‌ها به او دستور دادند لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را پیاده کند در واقع این لایحه شروع یک حرکت مرموز برای حذف قرآن و اسلام بود. آن زمان امام خمینی(ره) مقابل اینها ایستاد، امام(ره) مدافع عزت و ناموس مردم بود و حتی در سال 43 محمدرضا شاه را از مقام یک دلسوز نصیحت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در نهایت سیطره آمریکا بر محمدرضا شاه شاهد لایحه کاپیتولاسیون بودیم، تصریح کرد: این لایحه اوج بندگی ملت ایران بود که امام خمینی(ره) اعلامیه‌ای نوشته و در آن به آیه 141 سوره نسا اشاره کرده که خدای متعال فرموده «منافقان آنانی هستند که نگران و مراقب حال شمایند، چنانچه برای شما فتح و ظفری پیش آید گویند: نه آخر ما با شما بودیم؟! و اگر کافران را فتح و بهره‌ای رسد به آنها گویند: نه ما شما را به اسرار مسلمانان آگاه کردیم و شما را از آسیب مؤمنان نگهداری نمودیم؟! پس خدا فردای قیامت میان شما و آنان حکم کند و خداوند هیچگاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط باز نخواهد نمود».

تویسرکانی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «22 بهمن نقطه آغاز رهایی ملت ایران است» و ما هنوز هم هزینه این رهایی و استقلال را می‌پردازیم، گفت: آمریکا از این رهایی عصبانی است و طی این سال‌ها آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت ایران فرو گذار نکرد در حالی که جرم ملت ایران چه بود؟ آیا ما به کشوری حمله کردیم؟ جرم ملت ایران این بود که زیر بار ستم نمی‌توانست زندگی کند و این شعاری بود که قبل از انقلاب در راهپیمایی‌ها می‌گفتیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه ضمن قدردانی از آگاهی و هوشیاری ملت ایران در صحنه‌های مختلف، تأکید کرد: فردا همه باهم همچون گذشته مقتدرانه در صحنه راهپیمایی 22 بهمن حضور می‌یابیم تا به دشمنان اعلام کنیم که نه تنها نسل اول انقلاب بلکه نسل‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب هم پایبند به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و بیش از گذشته به دنبال تقویت و گسترش انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم.

انتهای پیام
captcha