تلاش برای اجرای عفو گسترده رهبری در فارس
کد خبر: 4121013
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

تلاش برای اجرای عفو گسترده رهبری در فارس

مسئولان دادگستری فارس با حضور در زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز آخرین وضعیت اجرای عفو گسترده رهبر معظم انقلاب را بررسی و بر فعالیت بی‌وقفه واحدهای اجرای احکام سراسر استان برای تحقق این مسئله تأکید کردند.

مسئولان قضایی فارس، نشست بررسی اجرای عفو رهبریبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس و سیدمصطفی بحرینی، دادستان فاس امروز، 20 بهمن با حضور در زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز آخرین وضعیت اجرای عفو گسترده مقام معظم رهبری را بررسی کردند.

این مقام‌های مسئول ضمن بررسی آخرین وضعیت آزادی زندانیان و برخورداری مددجویان از ارفاقات قانونی در نتیجه عفو گسترده مقام معظم رهبری بر فعالیت بی وقفه واحد‌های اجرای احکام سراسر استان در ایام تعطیل تأکید کردند.

 حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه کارگروه اجرای دستور عفو مقام معظم رهبری همزمان با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بلافاصله در استان فارس تشکیل شد، گفت: تاکنون ۵ هزار و‌ ۸۰۰ نفر زندانی مشمول عفو در زندان‌های شیراز شناسایی شدند.

 وی‌ با تصریح اینکه از ساعات اولیه ابلاغ عفو مقام معظم رهبری با برنامه‌ریزی انجام شده زندانیان مرتبط با حوادث اخیر در اولویت آزادی قرار گرفتند از بازگشت یک هزار زندانی به آغوش گرم خانوده‌ها خبر داد و گفت: این روند بد‌ون وقفه حتی در ایام تعطیل ادامه دارد.

موسوی همچنین در جمع قضات دادسرا و عضو کارگروه اجرای بخشنامه عفو گسترده رهبری با لغو‌ مرخصی کلیه همکاران قضایی و اداری شاغل در اجرای احکام به قضات تأکید کرد و افزود: باید تا ۲۲ بهمن‌ماه طعم شیرین عفو پدرانه مقام معظم رهبری شامل همه محکومان واجد شرایط شود.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با تشریح روند اجرای عفو‌ رهبری گفت: تمام همکاران تا پاسی از شب روند اداری اجرای احکام را بررسی و در سامانه اعلام نظر قضایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمارها به صورت روزانه رصد و به سلسه مراتب اعلام می‌شود، افزود: روند تطبیق و شناسایی مشمولین‌ در اجرای احکام‌کیفری و‌ هچنین محکومان حوادث اخیر انجام و قرارهای موقوفی تعقیب صادر شده است.

بحرینی بیان کرد: گستردگی عفو اخیر باعث ایجاد سؤالاتی در روند اجرا شده بود که ضمن رفع کلیه ابهامات از طریق استعلام سریع از مسئولان ارشد قوه قضاییه اجازه ندادیم روند اجرای بخشنامه با کُندی مواجه شود.

اسحاق ابراهیمی، مدیر کل اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس نیز با اشاره به اینکه عفو اخیر رهبر معظم انقلاب و در نتیجه آزادی جمع کثیری از زندانیان باعث خواهد شد اقدامات اصلاحی و تربیتی در خصوص سایر زندانیان با کیفیت بهتری انجام شود از همکاری شبانه‌روزی همکاران زندان‌های استان فارس با قضات اجرای احکام در راستای اجرای سریع بخشنامه عفو خبر داد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص عفو اخیر مشمول شدن بخش عمده‌ای از زندانیان سایر جرائم غیر از محکومان حوادث اخیر است که همین امر باعث زمینه خروج و یا تخفیف مجازات بخش کثیری از زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان را فراهم ساخته است.

انتهای پیام
captcha