انتظار اصلی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب از مسجد است
کد خبر: 4120869
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر :

انتظار اصلی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب از مسجد است

حامد ناصری گفت: انقلاب ما از مسجد آغاز شد و در مسجد رشد کرد و رویش‌های آن در مسجد دیده شد، در حال حاضر نیز انتظار اصلی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب از مسجد است.

مدیران کانون‌های مساجد شهرستان کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حامد ناصری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، شامگاه 19 بهمن‌ماه در گردهمایی مدیران کانون‌های مساجد شهرستان کاشمر، گفت: انقلاب ما از مسجد آغاز شد و در مسجد رشد کرد و رویش‌های آن در مسجد دیده شد، در حال حاضر نیز انتظار اصلی جهاد تبیین در گام دوم انقلاب از مسجد است.

وی افزود: مسجد حامی اصلی جریان انقلاب بوده و این اهمیت کار در مسجد را نشان می‌دهد، فعالیت در مسجد ایثار است، برای تربیت نسل‌های آینده نیاز به کار فرهنگی وجود دارد و نهادینه کردن کار فرهنگی و قرآنی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر در این رابطه سهل‌انگاری شود با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

ناصری ادامه داد: در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید ایثار و فداکاری زیادی انجام بشود و علی‌رغم بودجه کم در کانون‌های مساجد، نباید کار فرهنگی تعطیل شود و به هر نحوی که می‌شود باید فعالیت‌ها را پیگیری کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر بیان کرد: مسئله شبکه‌سازی در مساجد و کانون‌ها و تقسیم مسئولیت‌ها دچار ضعف است و این به دنبال خود یک بی‌نظمی می‌آورد و این مسئله اجازه دیده شدن اثر کار فرهنگی را نمی‌دهد.

ناصری گفت: بعضی برنامه‌ها در مساجد روزمره و معمولی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نماز جماعت و برگزاری مراسم دعا اشاره کرد، اما پیگیری طرح‌های فرهنگی که باعث جذب و شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان می‌شود، وظیفه مدیران و فعالان کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه ما دغدغه پایش فعالیت‌های کانون‌های مساجد را داریم، افزود: بسیاری از کانون‌های مساجد در اجرای طرح‌های فرهنگی موفق عمل کردند و در کنار آن طرح‌های تشویقی را هم به اجرا رساندند. مسجد نیاز به یک بستر مجازی دارد تا این بستر مختص فعالیت‌ها و فعالان فرهنگی باشد و شبکه‌سازی فعالان مساجد در سطح شهر از طریق این بستر و معرفی جوانان از این طریق انجام گیرد.

ناصری تصریح کرد: نمودار و چارچوب تشکل کانون‌های مساجد از سطح استان به ما ابلاغ شده و باید در هر مسجد سازماندهی این تشکل مشخص شود، در ۱۸ اسفندماه سال جاری برنامه‌ای محوری با معرفی برترین کانون‌های مساجد سطح شهرستان خواهیم داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر بیان کرد: یکی از عوامل تشتت فرهنگی عدم ارتباط مناسب مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد با ائمه جماعات و دیگر بسترهای فرهنگی فعال در مساجد است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد به این مسئله حل شود.

در بخشی از این نشست نیز تعدادی از فعالان برجسته کانون های مساجد شهرستان کاشمر به بیان دیدگاه‌ها و انتقادات خود پرداختند، آنان موضوعاتی همچون بیمه حوادث برای فعالان و مخاطبان فرهنگی کانون‌های مساجد و پیگیری کار رابطین مساجد و مدارس در محلات و نیز ثبت دائمی فعالیت‌های فرهنگی در سامانه فهما به صورت سراسری و همچنین تهیه کتب و اقلام فرهنگی مساجد را یادآوری کردند و ارتباطات و هم‌افزایی کانون‌ها و فعالان فرهنگی مساجد سطح شهر و نیز حمایت مادی معنوی و زیرساختی از تولید محتوای شاخص و فاخر در مساجد را متذکر شدند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر طی حکمی محمد گل‌نیا، از فعالان فرهنگی پیشکسوت کانون‌های مساجد را به‌عنوان مسئول آموزش و پایش کانون‌های مساجد شهرستان کاشمر معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha