بستر هویت‌یابی ملی و دینی دانش‌آموزان را باز کنیم
کد خبر: 4120244
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

بستر هویت‌یابی ملی و دینی دانش‌آموزان را باز کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت نقش دستگاه تعلیم و تربیت در تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: باید بستر هویت‌یابی ملی، دینی و انقلابی را برای دانش‌آموزان در مدارس باز کنیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 17 بهم در دیدار با جمعی از فرهنگیان خرم‌بید با اشاره به اهمیت نقش دستگاه تعلیم و تربیت در تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: باید بستر هویت‌یابی ملی، دینی و انقلابی را برای دانش‌آموزان در مدارس باز کنیم.

وی نقش مساجد را در دین اسلام یادآور شد و افزود: هر مدیری که در مسیر مسجدمحوری باشد و دانش‌آموزان را با مساجد مأنوس کند، می‌تواند مدیریت را ادامه دهد.

عسکری از مدیران مدارس خواست تا به ارتقای کیفیت آموزشی کمک کنند و سپس ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش ما به اهداف تعلیم و تربیت برسد محکوم به مردمی‌سازی این نهاد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آمار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بیان کرد: مأموریت اصلی ما انتقال پیام انقلاب و شهدا به نسل جدید هستیم.

وی همچنین به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سه عامل در پیروزی انقلاب نقش داشت؛ اول مکتب بود، نیروهای انقلابی روحیه مکتبی داشتند؛ دوم مردم بودند که عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب بودند و سوم رهبری ولایت فقیه بود.

عسکری در پایان یکی از فرصت‌های مردمی‌سازی آموزش و پرورش را استفاده از ظرفیت خیران دانست و افزود: بخشی از درآمد مولدسازی باید به سمت توسعه فضاهای آموزشی برود.

انتهای پیام
captcha