حفظ و آموزش مفاهیم قرآن؛ فعالیت اصلی مؤسسه دارالتحفیظ ابوطالب(ع)
کد خبر: 4120082
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
مدیرعامل مؤسسه قرآنی دارالتحفیظ ابوطالب(ع):

حفظ و آموزش مفاهیم قرآن؛ فعالیت اصلی مؤسسه دارالتحفیظ ابوطالب(ع)

سیدرضا حسینی گفت: عمده فعالیت این مؤسسه در حوزه حفظ و آموزش مفاهیم قرآن است و در سال جاری موفق شدیم ۱۲۰۰ قرآن‌آموز را در حوزه‌های مختلف قرآن تربیت کنیم.

مؤسسه دارالتحفیظ ابوطالب(ع)سیدرضا حسینی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: عمده فعالیت این مؤسسه در حوزه حفظ و آموزش مفاهیم قرآن است و در سال 1401 موفق شدیم 1200 قرآن‌آموز را در حوزه‌های مختلف قرآن تربیت کنیم و از اساتید مجربی برای تدریس دعوت می‌شود و محتوایی که در دوره‌ها به حافظان قرآن ارائه می‌شود، غنی است.

وی افزود: سالانه در چهار دوره، آزمون تعیین سطح برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن به‌صورت جمعی در حرم مطهر رضوی و آزمون‌های شفاهی در مناطق منتخب 13 گانه شهر و در مساجد منتخب برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) بیان کرد: حضور 800 شرکت‌کننده در آزمون حضوری و حدود 300 شرکت‌کننده مجازی در آخرین دوره آزمون که در آذرماه 1401 برگزار شد، نشان از استقبال مخاطبان به آموزش قرآن دارد که در 100 پایگاه قرآنی از جمله مساجد، حسینیه‌ها، محافل قرآنی و منزل شهدا برگزار شد.

حسینی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ و مفاهیم قرآن به‌عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اصلی این مؤسسه گفت: تاکنون 6 دوره را برگزار کرده‌ایم و حدود 400 حافظ قرآن در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) افزود: هدف از برگزاری دوره‌های تربیت مربی، ارتقای سطح حافظان قرآنی است که حداقل یک تا دو سال زمان برای حفظ 10 جزء قرآن گذاشته‌اند و با گذراندن دوره‌هایی می‌توانند کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند. در واقع در این دوره‌ها با ارتقای سطح حافظان، آنها بلافاصله در مساجد و محافل قرآنی کلاسی را عهده‌دار شده و وارد عرصه مربیگری می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که در بسیاری از مساجد و کلاس‌های حفظ قرآن با کمبود مربی، به‌ویژه در حاشیه شهر و روستاها مواجه هستیم، این دوره‌ها می‌توانند در افزایش ظرفیت تعداد مربیان مؤثر باشند، بدین‌ ترتیب از میان حافظان قرآن با برگزاری این دوره‌ها می‌توانیم این کمبود را جبران کنیم.

حسینی به فعالیت‌های مهدهای قرآنی مؤسسه اشاره کرد و افزود: از سال گذشته در حوزه مهد قرآن اقدام به راه‌اندازی سه مهد در سه منطقه بلوار وکیل‌آباد، بلوار توس و بلوار طبرسی کرده‌ایم که در آن آموزش قرآن به نونهالان به روش قصه‌گویی و بازی صورت می‌گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون حدود 50 قرآن‌آموز در مهدهای قرآن این مؤسسه در حال آموزش هستند که امیدواریم در سال‌های آینده این ظرفیت را گسترش دهیم و شاهد حضور تعداد بیشتری از کودکان در این‌گونه مؤسسات باشیم.

انتهای پیام
captcha