حضرت زینب(س) الگویی ماندگار برای تمام اعصار است
کد خبر: 4119998
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
حجت‌الاسلام رصاف:

حضرت زینب(س) الگویی ماندگار برای تمام اعصار است

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگویی ماندگار برای تمام اعصار است، فرازهایی از سیره و شخصیت آن بانو را یادآور شد.

وفات حضرت زینب(س)حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زینب(س) به عنوان الگویی در علم، شجاعت، معنویت و بصیرت باید مورد توجه خاص بانوان و آقایان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آن حضرت شخصیتی بود که زندگی راحت خود را رها کرد و در کنار امام زمانش وارد یک مسیر بسیار خطرناک شد، افزود: این شخصیت عالمه است، عالمه‌ای که معلمی ندارد و متصل به منبع لایزال الهی است. شخصیتی که حقاً و انصافاً با علم و دانش حقیقی تأثیر امام زمان و ولایت او را درک کرد.

رصاف تصریح کرد: حضرت زینب(س) از مادر بزرگوار خود این را خوب یاد گرفته بود که باید برای امام زمانش فداکاری کند چون امام و ولایت است که انسان‌ها را از جهالت و ظلمت نجات می‌دهد لذا در کنار امام زمانش همواره تا آخرین لحظه قرار داشت.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس ادامه داد: از لحاظ شجاعت آن زمانی که ابن‌زیاد قصد به شهادت رساندن امام سجاد(ع) را داشت امام زمانش را در آغوش گرفت و به ابن‌زیاد فرمود اگر بخواهی او را بکشی من هم باید بکشی اینجا بود که او منصرف شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) هم از سیدالشهدا(ع) و هم از امام سجاد(ع) تا آخرین لحظه و با تمام وجود دفاع کرد، افزود: آن زمانی که سرها را در شهر می‌گرداندند و زنان و مردان کوفه گریه سر می‌دادند، این خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) بود که آن‌ها را متذکر و متنبه می‌کرد.

رصاف بیان کرد: قافله‌سالار کربلا در پرستاری از کودکان و زنان سنگ تمام گذاشت و همه بلاها را به جان خرید تا کودکان کمتر آسیب ببینند بنابراین این شخصیت، تمام‌ناشدنی است و در همه زمان‌ها باید از سیره ایشان بهره برد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه کسانی که با شخصیت حضرت زینب(س) و زندگی ایشان مأنوس می‌شوند، حقیقت حیات برایشان معنا پیدا می‌کند، گفت: زینب کبری(س) شخصیتی است که همه مصیبت‌ها و در به دری‌ها را زیبا می‌بیند. انسان باید همواره با زندگی این شخصیت انس داشته باشد تا بتواند از آن درس‌ها بگیرد.

وی در پایان گفت: به خصوص زنان جامعه ما با آموزش در مکتب حضرت زینب(س) می‌توانند جامعه را نورانی کرده و با امام زمان زندگی کردن و ایشان را فهمیدن تجربه کنند تا بتوانند به حیات طیبه دست یابند.

انتهای پیام
captcha