برپایی یادواره شهدای گردان فجر در زرقان
کد خبر: 4119617
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

برپایی یادواره شهدای گردان فجر در زرقان

شهردار زرقان در تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در این شهر از برگزاری یادواره شهدای گردان فجر با همکاری مشترک با سپاه و اختصاص بودجه برای برگزاری یادواره شهدای محلات خبر داد.

محمود صانعی، شهردار زرقانبه گزارش ایکنا از فارس، محمود صانعی، شهردار زرقان امروز، 15 بهمن در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان گفت: به مناسبت ایام یکسری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر زرقان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان به کمک فرمانداری، برگزاری یادواره شهدای گردان فجر با همکاری مشترک با سپاه و اختصاص بودجه برای برگزاری یادواره شهدای محلات از جمله اقدامات ما در این عرصه بوده است.

صانعی از ایجاد قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری فرمانداری در این شهر خبر داد و گفت: با ایجاد این قرارگاه اجتماعی و با تشکیل یک کارگروه زبده، شاهد کاهش محسوس آسیب‌ها بودیم. مطالعات بسیار خوبی توسط این کارگروه انجام شده که در رفع این آسیب‌ها موثر واقع شده است.

شهردار زرقان همچنین از برگزاری جلسات مشاوره در مدارس و در سطح شهر زرقان خبر داد و گفت: یک مرکز مشاوره نیز در فرهنگ سرای سرو راه‌اندازی شده که از شنبه تا چهارشنبه به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

وی در ادامه راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک در این شهر به مناسبت ایام الله دهه فجر از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد و افزود: با این اقدام، شهروندان برای دریافت خدمات مدیریت شهری نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

صانعی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه الکترونیکی شهرداری زرقان ارائه کنند، گفت: برای دریافت خدمات الکترونیک، نرم‌افزاری تهیه شده که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و همه خدمات از طریق این نرم‌افزار و با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی قابل ارائه است.

شهردار زرقان همچنین به اقدامات اجرایی شده در بهبود فضاهای شهری اشاره و اضافه کرد: تحولات بسیار خوبی در شهر انجام شده است همچون بهسازی روشنایی بلوار امام خمینی(ره) ضمن اینکه برای بلوار شهید بخشنده نیز در این راستا تفاهم نامه‌ای با شرکت برق انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری هم گفت: با اتمام پروژه پمپ بنزین زرقان ظرف یک هفته باقی مانده نیز تتمه اقدامات پروژه سینمای زرقان انجام می‌شود و در تلاش هستیم تا شروع سال جدید در این سینما فیلم‌ها اکران شود.

شهردار زرقان همچنین اظهار کرد: پروژه‌ای نیز برای دفع آب‌های سطحی تعریف شده و پیش‌بینی می‌شود با انجام این پروژه، تا دو سال آینده مشکل سیلاب شهر برطرف شود.

صانعی به سرانه فضای سبز شهر زرقان نیز اشاره‌ کرد و گفت: یکی از شهرهای استثنایی در این زمینه هستیم به طوری که سرانه فضای سبز شهر زرقان ۸۰متر مربع به ازای هر نفر است.

شهردار زرقان در مورد پارک جنگلی انقلاب و مشکلات مربوط به آن نیز گفت: پارک جنگلی انقلاب ۲۰۰هکتار است و تا سال ۹۰ بهره برداری از آن با منابع طبیعی بود که در سال‌های بعد به نوعی به حال خود رها شد و به سمت خشکی رفت. این پارک به شهرداری زرقان واگذار شد اما باید اعتراف کرد که هزینه سنگینی نیز به شهرداری تحمیل شده است.

وی ادامه داد: پیش از این طرح‌های سرمایه گذاری روی پارک گذاشته شد و سرمایه گذارانی نیز معرفی شدند اما تاکنون اقدام عملی در این راستا مشاهده نشده و ما نیز به فراخور بودجه شهرداری سعی کردیم به این پارک رسیدگی کنیم.

شهردار زرقان همچنین گفت: یک پارک نیمه تمام نیز در شهر داریم به نام کوهپایه که از سال ۹۱ تا به الان به حال خود رها شده است.این پارک را هم در دستور کار داریم که مرحله بازطراحی آن تمام شده و به تصویب شورا رسیده و در دهه فجر کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

صانعی در ادامه از احداث یک سالن مجهز در زرقان نیز خبر داد و افزود: یک سالن ۱۲۰۰نفری نیز با استانداردهای روز پیش‌بینی شده که می‌توان گفت نمونه این سالن به لحاظ کیفی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به بودجه شهرداری زرقان، گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه ما روی ۶۴میلیارد تومان بسته شد اما با ۹۰میلیارد تومان محقق شد. بودجه سال آینده نیز ۹۰ میلیارد تومان بسته شده است.

شهردار زرقان با بیان اینکه افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد موجب بالارفتن هزینه‌های جاری شد، تاکید کرد: علیرغم افزایش هزینه‌های جاری، با تدابیر اندیشیده شده، بیش از ۴۰ درصد از بودجه شهرداری صرف مباحث عمرانی شده است.

انتهای پیام
captcha