فرصت دهه فجر را برای تبیین نقاط قوت و آسیب‌ها غنیمت شماریم
کد خبر: 4119612
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

فرصت دهه فجر را برای تبیین نقاط قوت و آسیب‌ها غنیمت شماریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دهه فجر را فرصتی برای بازخواهی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: توجه به نقاط قوت و دستاوردها و همچنین نقاط ضعف آن در این دهه ضروری است.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 15 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: امسال ایام فرخنده‌ای مصادف با چهل و چهارمین سالروز پیروی انقلاب اسلامی شده است.

وی دهه فجر را فرصتی برای بازخواهی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: توجه به نقاط قوت و دستاوردها و همچنین نقاط ضعف آن در این دهه ضروری است.

قانعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری یک عالم دینی و مبتنی بر اجرای احکام اسلامی در جامعه بنیان نهاده شد، افزود: مردم جزو لاینفک این انقلاب مردمی و دینی بوده و هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: این‌ها شعارهای محوری انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی هستند که طی سال‌ها برای تحقق هر کدام از آنان تلاش شده است به طوری که امروز شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی برای دستیابی به استقلال بوده‌ایم.

وی فرهنگ را پیشران تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد که همواره از جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و سپس ادامه داد: نقش بی‌بدیل عوامل فرهنگی و فرهنگوران و فرهیختگان در این زمینه غیر قابل‌انکار است.

قانعی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ در استان فارس پرداخت و افزود: افتتاح نمایشگاه تخصصی مکتب انقلاب اسلامی با رویکرد تبیین بینش تمدنی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب از جمله اقداماتی است که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در این زمینه تدارک دیده است که در روزهایی ابتدایی بهمن افتتاح شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

تشریح برنامه‌های فرهنگی طی ایام دهه فجر

وی برپایی کارگاه‌های آموزشی «خانواده فطری» در سطح استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و افزود: در ایام دهه فجر در شهرستان‌های جهرم، قیر و کارزین، نی‌ریز و استهبان این کارگاه‌ها برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بخش مهم دیگر فعالیت‌های فرهنگی را در حوزه قرآن عنوان کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی پویش قرائت سوره فجر در شب 12 بهمن، محفل انس با قرآن ویژه بانوان و تجلیل از بانوان قرآنی، برپایی کرسی تلاوت رضوی در شیراز، اجرای مسابقه حفظ و ترجمه سوره صف به صورت مجازی، راه‌اندازی کاروان قرآنی و برپایی محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر هستند.

وی اظهار کرد: برپایی همایش «پدران آسمانی» با همکاری دستگاه‌های مختلف، افتتاحیه طرح عدالت آموزشی با عنوان «هنر برای همه»، فراخوان و رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، ویژه برنامه دکه رسانه‌ای با موضوع رسانه و امنیت، همکاری در برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تشکیل کمیته رسانه‌ای اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر در اداره ارشاد، تشکیل کمیته برنامه‌های فرهنگی ویژه ادیان توحیدی در اداره ارشاد از دیگر برنامه‌های انجام شده به مناسبت دهه فجر بوده است.

قانعی با بیان اینکه یکسری برنامه‌ها نیز به صورت شاخص و ملی برگزار می‌شود، گفت: بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شیراز همزمان با چهل و یکمین دوره جشنواره در تهران از تاریخ 17 تا 23 بهمن ماه در تالار حافظ، سینمای خاطره انگیز سعدی و مجموعه هنر شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاسر ادامه داد: افتتاح نمایشگاه برگزیده آثار جشنواره تجسمی فجر در طبقه فوقانی تالار بزرگ حافظ شیراز، برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و همچنین جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه‌های امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

به گفته وی، جشن کتاب سال استان از دیگر برنامه‌های شاخصی است که با تغییراتی جدی در شکل اجرا برگزار خواهد شد. همچنین محفل داستان رضوی و شب شعر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری فارس برگزار خواهد شد و مجموعه از تولیدات شاخص مرتبط با تاریخ انقلاب و شهدای انقلاب و دستاوردهای انقلاب رونمایی و بازنشر خواهد شد.

قانعی با بیان اینکه این برنامه‌ها در 30 شهرستان استان نیز اجرا خواهد شد، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، عصر شعر، شب شعر، جنگ شادی، پخش فیلم سینمایی، مقاله‌نویسی، اجرای تئاتر ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال، جشنواره و اجرای موسیقی‌های بومی محلی، جنگ شادی، رونمایی کتاب، کارگاه آموزشی، تجلیل از خانواده‌های شهدای هنرمند و انقلاب، تقدیر از هنرمندان  پیشکسوت و فعالان فرهنگی هنری و محفل انس با قرآن را با همکاری انجمن‌ها، موسسات و کانون‌های فرهنگی هنری را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: امید است این مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که به‌صورت گسترده در سطح استان برنامه‌ریزی شده است با مشارکت گسترده مردم موجبات شادی و نشاط و امید در جامعه را فراهم کند و بار دیگر بتوانیم نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را شاکر باشیم.

انتهای پیام
captcha