تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها دارد
کد خبر: 4118379
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها دارد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین تمام دستگاه‌ها در برابر نظام تعلیم و تربیت مسئول هستند، خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای دستیابی به تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 بهمن در گردهمایی مشترک ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه، رؤسای حوزه‌های علمیه، مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش این استان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تمام دستگاه‌ها در برابر نظام تعلیم و تربیت مسئول هستند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن آموزش و پرورش از اهداف سند تحول بنیادین است، افزود: شورای آموزش و پرورش بر اساس قانون در جهت مشارکت مردم و نظارت مردم بر فرآیند تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی می‌کند.

عسکری خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای دستیابی به تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی شد و گفت: اقدامات فرهنگی خوبی با هم‌افزایی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش صورت گرفته است لذا این قبیل اشتراکات موجب شد تا این گردهمایی با حضور دستگاه‌های دخیل در فرایند نظام تعلیم و تربیت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در این گردهمایی تلاش داریم با شناسایی چالش‌ها و موانع با هم‌اندیشی به ارائه راهکارهایی بپردازیم و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یک قطب‌نما است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد، گفت: هر چند در دولت با محدودیت منابع مالی روبه‌رو هستیم اما مولدسازی در دستور کار است تا طرح‌های عمرانی اجرایی شود استان فارس در این زمینه پیشرو است.

عسکری همچنین با تقدیر از همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش گفت: خود را ملزم می‌دانیم کمیته مشترک حوزه و آموزش و پرورش به ریاست ائمه جمعه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در بحث امیدآفرینی علی‌رغم مشکلات و موانعی که ایجاد کردند، این دولت کارهای بزرگی را انجام داده است، گفت: معلمان را تحریک کردند به بهانه اجرای رتبه‌بندی به خیابان‌ها بیایند در صورتی که این طرح 10 سال روی زمین مانده بود و کسی صدایش در نیامد دانش‌آموزان را به خیابان‌ها کشاندند و تلاش کردند مدارس بازگشایی نشود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خوب نیروهای طرح امین در مدارس اظهار کرد: جذب نیرو در آموزش و پرورش از دغدغه‌های رئیس جمهور است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha