برنامه‌های مذهبی جریان‌ساز مورد حمایت قرار می‌گیرند
کد خبر: 4117578
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
شهردار شیراز:

برنامه‌های مذهبی جریان‌ساز مورد حمایت قرار می‌گیرند

محمدحسن اسدی با اشاره به تأثیر حمایت از برنامه‌های مذهبی گفت: در مدیریت شهری از برنامه‌های مذهبی و جریان‌ساز و هرآنچه زمینه‌ساز توانمندسازی هیئت‌های مذهبی را فراهم کند، حمایت می‌کنیم.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، هفتم بهمن‌ماه در نشست رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی پهنه جنوب‌ غربی کشور ویژه استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: ‌متولیان اصلی هیئت‌های مذهبی این میراث‌ بزرگ معنوی چراغ این محافل را که از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نهادهای اجتماعی بوده‌، روشن نگاه داشته و در دوام آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: این محافل و تکایا همواره محور حب اهل بیت(ع) و ترویج شعائر دینی و سنگری منحصربه‌فرد در انجام رسالت دینی به اثرگذارترین شکل ممکن بوده است‌ و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این محافل بستری برای تبیین معارف دینی و ارتقای فرهنگ انقلابی است.

شهردار شیراز با اشاره‌ به حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و تحقق امر فرج در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بخش مهمی از تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده هیئت‌های مذهبی است. هیئتی که بتواند عشق و احساس دوستداران اهل‌ بیت(ع) را با شناخت واقعی از قرآن کریم و اهل بیت(ع) توأمان کند، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی خواهد بود وهیچ جریانی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: محافلی که به نام ائمه معصوم(ع) و امام عصر(عج) پیوند خورده، همانند کانون معرفتی موجب بصیرت‌افزایی در افراد شده و این رسالت بزرگی است.

وی با اشاره به ارتباط صمیمانه و مؤمنانه در هیئت‌های مذهبی گفت: این محافل می‌تواند بنیانی قوی را ایجاد و فرصت ارزشمندی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و سنگری امن در برابر سویه‌های جنگ نرم باشد.

به گفته اسدی هیئت‌های مذهبی نقش مؤثری در تشکیل حلقه میانی جریانات ضد دشمن دارد و در این مأموریت باید در فعالیت‌های خود تجدیدنظر کنند.

شهردار شیراز گفت: گام دوم انقلاب یعنی عبور از ساختارهای موجودی که وجود داشته و یکی از پیام‌های رهبر معظم انقلاب در تشکیل دولت اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بر این مهم تاکید دارد و باید در این راستا ثابت‌قدم بود.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری شیراز بر این مقوله مهم تأکید داشته است، اظهار کرد: از برنامه‌های مذهبی و جریان‌ساز و هرآنچه زمینه‌ساز توانمندسازی هیئت‌های مذهبی را فراهم کند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha