خانواده اتباع مدافع حرم حمایت می‌شوند
کد خبر: 4117186
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
استاندار البرز:

خانواده اتباع مدافع حرم حمایت می‌شوند

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه بسیاری از اتباع افغان در جریان دفاع از حرم پا به پای نیروهای ایثارگر جمهوری اسلامی ایران جنگیدند، گفت: باید خانواده‌های این افراد شناسایی و تکریم شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، پنجم بهمن‌ماه در کمیسیون ساماندهی اتباع استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از اتباع افغان در جریان دفاع از حرم پا به پای نیروهای ایثارگر جمهوری اسلامی ایران جنگیدند، گفت: باید خانواده‌های این افراد شناسایی و تکریم شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: قدردان حضور و فعالیت‌های اتباع افغان در مسیر اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم ولی از سوی دیگر نیز ساماندهی اتباع ساکن در استان را ضروری می‌دانیم. افغان‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند باید تابع قوانین و مقررات این کشور باشند و مورد شناسایی و ساماندهی قرار گیرند، چراکه نمی‌توانیم پذیرای افراد غیرمجاز باشیم. بر این اساس افراد خاطی و برهم‌زنندگان نظم کشور باید طرد شوند و به کشور متبوع خود بازگردند.

استاندار البرز با بیان اینکه نظارت جدی بر حضور و فعالیت‌های اتباع خارجی ضرورت دارد و تمامی افراد باید بدانند که هیچ‌گونه تخلفی از چشم ناظران دور نمی‌ماند، گفت: جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و متکدی اتباع خارجی در استان یکی از موضوعاتی است که باید به جد مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید اقدام ویژه‌ای را در راستای ساماندهی اتباع به‌ویژه افغان انجام دهیم و به استان نمونه و الگو در کشور تبدیل شویم. فرمانداران استان باید در حوزه تحت امر خود اشراف کامل به حضور و فعالیت اتباع خارجی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha