برگزاری جشنواره استانی عکس «قاب افتخار» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4116257
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

برگزاری جشنواره استانی عکس «قاب افتخار» در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاونت هنری و سینمایی ️اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری جشنواره استانی عکس «قاب افتخار» به‌مناسبت فرا رسیدن چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

جشنواره استانی عکس «قاب افتخار»

سیدمحمد سلیمی‌راد، معاونت هنری و سینمایی ️اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از استان از برگزاری جشنواره استانی عکس «قاب افتخار» به‌مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هدف حماسه فجرآفرینان دیروز برای نسل امروز و بازنمایی فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی خبر داد.

وی در مورد جزئیات برگزاری این جشنواره، گفت: از اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها و همچنین هنرمندان و عکاسان و حتی همه کسانی که در آرشیو و آلبوم‌های شخصی خود آثاری مرتبط با روزهای انقلاب در استان کهگیلویه‌وبویراحمد در اختیار دارند، دعوت به‌عمل می‌آورد تا آثار خود را به‌صورت چاپ شده در ابعاد مختلف یا اسلاید (نگاتیو) قابل چاپ، در بازه زمانی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ (شروع مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی) و آثار به‌جا مانده از روزهای پرشور انقلاب اسلامی( اسناد مربوط به ساواک، دست نوشته‌های موثق، تکه‌های روزنامه و ...) که می‌تواند در تاریخ این استان سرفراز ثبت و به آیندگان منتقل شود، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این هنرمند برجسته کهگیلویه‌وبویراحمدی در ادامه گفت: اسناد و عکس‌های جمع‌آوری شده در روز ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با نام دارنده سند و عکس در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شوند و از ۱۰ عکس برگزیده توسط مردم به‌صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

سلیمی‌راد درباره محتوا و موضوع عکس‌ها و اسناد، تصریح کرد: سخنرانی شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در تجمعات، جشن پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، اعتراضات مردم در مبارزه با رژیم شاهنشاهی، پرتره شخصیت‌های مبارز انقلابی، نقش زنان و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و اسناد مربوط به ساواک، دست نوشته‌های موثق، تکه‌های روزنامه و... از جمله موضوعات انتخاب شده برای ارسال آثار هستند.

وی در مورد شرایط و مقررات این جشنواره گفت: عکس‌های ارسالی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند، در ارسال تعداد عکس‌ها محدودیتی وجود ندارد، نام و نام خانوادگی/ شهر، روستا / و شماره تماس روی پاکت عکس‌ها قید شود. همچنین همه آثار ارسالی در قالب کتابی توسط دبیرخانه جشنواره با مشخصات عکاس و دارنده سند به چاپ خواهند رسید، به صاحبان همه عکس‌ها و اسناد ارسالی هدایایی به همراه لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

معاونت هنری و سینمایی ️اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد مهلت ارسال آثار را ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برشمرد و یادآور شد: دبیرخانه جشنواره در یاسوج، میدان معلم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و سینمایی واقع  شده است و تلفن هماهنگی ۰۷۴۳۳۲۳۰۶۶۳ – ۰۹۳۶۴۵۹۰۹۲۱ است.

انتهای پیام
captcha