باورهای دینی و ملی در مدارس سمپاد تقویت شوند
کد خبر: 4115392
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

باورهای دینی و ملی در مدارس سمپاد تقویت شوند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش مدارس سمپاد در جامعه خواستار تقویت باورهای مذهبی و ملی در این مدارس شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 دی در دوره آموزشی مدیران جدیدالانتصاب مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در شیراز با تأکید بر اینکه تقویت باورهای مذهبی و ملی از مواردی است که در این مدارس باید به آن پرداخته شود، گفت: اصلی‌ترین سرمایه مردم، فرزندانشان هستند چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند دانش‌آموزان امانت‌هایی هستند که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد لذا مردم خاص‌ترین و با ارزش‌ترین امانت‌هایشان را در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: در دولت قبل سعی در تضعیف و قطع ریشه مدارس سمپاد را داشتند رهبر معظم انقلاب با تدابیر داهیانه‌شان، از تضعیف این نهاد و سازمان مهم جلوگیری کرد و با حمایت‌های مستمر به تقویت سمپاد پرداختند.

عسکری ادامه داد: مأموریت و رسالت سمپادی‌ها بسیار مهم و نقش بسزایی در تحقق اهداف دولت مردمی سیزدهم در حیطه نظام تعلیم و تربیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خطاب به مدیران این مدارس گفت: مدیران سمپاد، قالب مدیریت را تبدیل به رهبری کنید و در مدرسه به جای مدیریت رهبری کنید تا بتوانید بر دل‌ها سیطره داشته باشید و فطرت‌ها را به میدان آورید.

وی تأکید کرد: اگر قرار است بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کنیم باید مبانی سند تحول بنیادین را در خصوص ارتباط با خدا ارتباط با خود و ارتباط ما دیگران را معنا کنیم و آن را در دانش‌آموزان تقویت کنیم وگرنه تحولی در مدرسه اتفاق نمی‌افتد و تربیت، تربیتی تک ساحتی خواهد بود.

عسکری رفتن به سمت تربیت را از دغدغه‌های مهم مدیران بر شمرد و افزود: بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در مدارس سمپاد استان فارس مشغول به تحصیل هستند که هر یک از آن‌ها به عنوان یک سفیر می‌توانند اهداف نظام تعلیم و تربیت را در جامعه محقق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: شخصیت‌های بزرگی در فارس مانند دکتر ملک حسینی داریم که یکی از نمادهای ملی ماست لذا ضروری است دانش‌آموزان باید با این ظرفیت‌ها و با این عناصر ارزشمند آشنا شوند.

وی مهاجرت نخبگان که گاهاً شنیده می‌شود را  موجب نگرانی دانست و افزود: مدیر مدرسه استعدادهای درخشان با نگاه رهبری باید مدرسه را اداره و در دانش‌آموزان ایجاد انگیزه کند لذا اردوهای راهیان پیشرفت می‌تواند یکی از راهکارهای امیدوارکننده با هدف ایجاد نشاط در دانش‌آموزان باشد.

عسکری ادامه داد: پاسخ به شبهات دانش‌آموزان در این شرایط خاص یکی از مأموریت‌های ویژه ما در سطح استان فارس است بنابراین شبهات را استخراج کرد و به آن پاسخ می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: اندیشه‌ها در دانش آموزان متفاوت است لذا هر چه بتوان از ظرفیت پاسخگویی به شبهات بیشتر استفاده کرد امنیت بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی در حوزه سمپاد کشیده شده است، گفت: با تلاش زیاد در مدارس تیزهوشان باید برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت را محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha