نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر در مازندران برگزار شد
کد خبر: 4115088
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر در مازندران برگزار شد

نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیری ستاد فهمای استان برگزار شد.

کمیته مساجد ستاد دهه فجر مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیری ستاد فهمای استان،‌ امروز، ۲۶ دی برگزار شد.

رجب نعمتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مازندران در این نشست گفت: نمودار کمیته مساجد و برنامه‌های دهه فجر تغییر اساسی پیدا کرد، بدین صورت که در سالیان گذشته ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ‌مسئولیت کمیته مساجد ستاد دهه فجر را در استان عهده‌دار بود، اما امسال این کمیته با مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هدایت و راهبری می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با هم‌افزایی هرچه بیشتر میان نهادها و سازمان‌های عضو بتوانیم فعالیت‌های تأثیرگذاری را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

نعمتی از تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان مازندران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: تبیین نقش مساجد در پیروزی و تدوام انقلاب و فراهم‌سازی زمینه حضور حداکثری مردم در امر برنامه‌ریزی و برگزاری آیین‌های گرامیداشت ایام‌الله فجر و آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نو با دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین هدف تشکیل این ستاد است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران افزود: بهره‌گیری از فرصت تقارن مناسبت‌ها با اعیاد و وفیات اسلامی در جهت تقویت معنوی، فراهم‌سازی زمینه آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف در مساجد با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی جهت پاسخگویی به سؤالات به منظور رفع شبهات و استفهامات و جلب و جذب جوانان و نوجوانان و آشناسازی آنان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب شبکه‌های اجتماعی، بخشی از اهداف و رویکردهای این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف و رویکردهای این کمیته می‌توان به بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استطاعت‌های مرددمی در جهت با نشاط‌سازی مناسبت‌های با اولویت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی، انجام برنامه‌ریزی به منظور تکریم ایثارگرام انقلاب اسلامی و خانواده‌های معظم آن‌ها و برنامه‌ریزی به منظور اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در پایان برنامه‌های مناسبتی را اشاره کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران با اشاره به نقش اثرگذار مردم در بروز و ظهور انقلاب اسلامی و بیرون راندن پهلوی، برلزوم مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر در مساجد استان تأکید کرد و گفت: در بیش از ۴۳ سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم همیشه دوران برای حفظ و تبیین ارزش‌های انقلاب خودجوش پای کار هستند و نیاز به بخشنامه و مصوبه ندارند.

نعمتی ضمن تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد فهمای استان مازندران به مناسبت دهه فجر، افزود: آذین‌بندی مساجد، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، برگزاری مسابقات فرهنگی از قبیل سرود، قرآن، کتابخوانی، نقاشی، مسابقات مختلف ورزشی، برگزاری همایش‌های بصیرتی، معرفتی و سیاسی، تجدید پیمان با شهدا و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران است.

دبیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر مازندران با بیان اینکه اجرای طرح تلاوت نور در مراکز مجری این طرح نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ویژه کانون‌های مساجد استان در رشته‌های سرود، تئاتر، نقاشی، خطاطی، شعر و دکلمه خبر داد و گفت: این جشنواره در دهه فجر در سطح هزار و ۲۰۳کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین و ورود جدی مساجد استان در بحث تحقق این فرمان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: در حوادث اخیر به فرموده رهبری «تلاش دشمن، برطرف کردن ضعفهای کشور نبود؛ بلکه هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوت کشور بود.» از این رو می‌طلبد تبیین دقیقِ مواضع و نوع تحلیل معظم‌له از این اغتشاشات در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان مورد توجه باشد.

نعمتی اظهار کرد:‌ متأسفانه در حوادث اخیر کشور عده‌ای به بهانه آزادی خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به مردم ایران عزیز تحمیل کردند که در برابر این افراد و عوامل فریب خورده که به صف اغتشاش گران پیوستند باید گفت آزادی یکی از شعارهای اساسی و زیربنایی انقلاب اسلامی بوده است و در تاریخ انقلابی و نظامی را سراغ نداریم که همانند جمهوری اسلامی ملت در آنجا آزادی بیان داشته باشند، باید این فتنه‌ها و ابعاد آن که توسط آمریکا مدیریت می‌شود برای نسل نو تبیین شود.

دبیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر مازندران با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر باید پیوست بصیرتی داشته باشند،‌ گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر نشان داد که مسئله آزادی و استقلال ایران اسلامی که مهمترین نقاط قوت انقلاب اسلامی است را نشانه رفته است باید در دهه فجر با برگزاری نشست‌های بصیرتی این دسیسه استکبار و ضدانقلاب تبیین شود.

وی در پایان به هیاهوی رسانه‌ای غرب در حمایت از فوت یک زن جوان به بهانه حجاب اشاره و بیان کرد: امروز با گذشت چهل و اندی از عمر انقلاب اسلامی شاهد حضور فعال بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی این قشر در عرصه‌های مختلف علمی،‌ ورزشی، فرهنگی،‌ قرآنی،‌ اجتماعی و... هستیم و دشمن از این جایگاه می‌هراسد و با ترویج بی‌حجابی و برهنگی درصدد زدن و تضعیف جایگاه بانوان ایران اسلامی است که تمامی این فتنه‌ها باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام
captcha