بستری ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان
کد خبر: 4113737
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

بستری ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا و مراجعه به مراکز درمانی روندی افزایشی داشته است، گفت: ۱۰۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان سعید گل فیروزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام این خبر گفت: طی هفته‌های اخیر با شیوع سویه جدید، موارد ابتلا به کرونا، مراجعه به مراکز درمانی و تعداد بستری‌ها در استان گلستان، روندی افزایشی داشته است و اکنون ۱۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

گل فیروزی ادامه داد: از مجموع بستری‌ها ۱۱ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۱۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی، اکنون در استان گلستان وضعیت در شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، بندرگز، ترکمن، گمیشان، گالیکش، کلاله، کردکوی و مینودشت، زرد و پرخطر بوده و شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، علی آبادکتول، مراوه تپه و گنبدکاووس نیز فعلاً در وضع عادی قرار دارند و آبی رنگ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: پرهیز از عادی انگاری، تزریق دُز یادآور واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری، ضروری است.

گل فیروزی با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی موجود و مراکز واکسیناسیون در سراسر استان فعال است، تصریح کرد: افرادی که از تزریق آخرشان ۶ ماه گذشته است، می‌توانند به این مراکز مراجعه و دُز یادآور تزریق کنند.

انتهای پیام
captcha