توسعه فعالیت‌های قرآنی با دست خالی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 4112699
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

توسعه فعالیت‌های قرآنی با دست خالی امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی با دست خالی امکان‌پذیر نیست، گفت: برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ارتقای اثرگذاری این برنامه‌ها در سطح جامعه باید ردیف بودجه خاصی به اتحادیه مؤسسات قرانی اختصاص یاید.

فرید عزت‌پور، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان

فرید عزت‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان، در گفت‌و‌‌گو با ایکنا، گفت: اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت با هدف ایفای نقش نمایندگی مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت، ایجاد شبکه ارتباطی و اطلاع‌رسانی مشترک مابین مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف اتحادیه به منظور انسجام اتحاد رویه و هماهنگی در اجرای وظایف و تدوین برنامه‌ها و طرح‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این راستا هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تبلیغات اسلامی کردستان و سایر ادارت ذی‌ربط بنا بود کلیه فعالیت‌های قرآنی با هماهنگی و همفکری اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان انجام شود که تاکنون در عمل این امر به اثبات نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان بیان کرد: با وجود تأکیدات بسیار، ادارات ذیربط در صورت داشتن فعالیت‌های قرآنی خود به صورت مستقیم با مؤسسات قرآنی ارتباط گرفته و برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و عملاً اتحادیه مؤسسات قرآنی نقش یک ناظر را دارد.

وی در ادامه گفت: اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان از بسیاری از برنامه‌های اجرایی سطح استان خبر ندارد و ادارات ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان به صورت مستقیم برنامه‌ها را به مؤسسات دارای مجوز خود ابلاغ خواهند کرد.

عزت‌‍‌پور با تأکید بر اینکه اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت باید خود مجری طرح‌ها برنامه‌های قرآنی اجرایی استان باشند، افزود: جایگاه و نقش اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کردستان باید روز به روز پررنگ‌تر شود.

وی در ادامه با قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جهت حمایت از مؤسسات قرآن و عترت استان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در طول سال جاری همکاری خوبی با مؤسسات قرآنی داشته و تسهیلات قرض‌الحسنه 100 میلیون تومانی را به مؤسسات اعطا کرده است که بسیار مفید و مطلوب بوده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان با اشاره به اینکه بیشتر مؤسسات قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان رهنی و اجاره‌ای هستند، گفت: شرایط کرونایی و عدم مراجعه حضوری قرآن‌آموزان به مؤسسات قرآنی، بیشتر آن‌ها را به تعطیلی کشاند اما مؤسسات قرآنی در راستای وظیفه و رسالت اصلی خود در فضای مجازی فعالیت خود را رایگان ادامه داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش قرآنی نیازمند حمایت‌های قابل توجهی هستیم، اظهار کرد: برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت بیشتر خیرین در این بخش هستیم.

عزت‌پور افزود: اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان به دلیل کمبود بودجه و نداشتن ردیف بودجه خاص نمی‌تواند حمایت آنچنانی از مؤسسات قرآنی داشته باشد و تنها حمایت این اتحادیه می‌تواند هماهنگی در جهت واگذاری برنامه‌های قرآنی ادارات به مؤسسات باشد که در استان کردستان این امر هم محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های دین و قرآنی با دست خالی امکان‌پذیر نیست، افزود: برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ارتقای اثرگذاری این برنامه‌ها در سطح جامعه باید ردیف بودجه خاصی به اجرای فعالیت‌های قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی اختصاص یاید.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان افزود: در طول سال با ادارات مختلف سطح استان تفاهم‌نامه‌های را به امضا می‌رسانیم تا در قالب آن بتوانیم از مؤسسات قرآنی استان حمایت حداقلی داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: در قابل تفاهم‌نامه با آموزش‌و‌پرورش کلاس‌های قرآنی مؤسسات قرآن و عترت به صورت رایگان می‌توانند از بستر شبکه شاد برای برگزاری کلاس‌های قرآنی خود استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha