منتظران واقعی بی‌تفاوت نیستند
کد خبر: 4112520
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
حدائق:

منتظران واقعی بی‌تفاوت نیستند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، یکی از ویژگی‌های منتظران ظهور را بی‌تفاوت نبودن عنوان کرد و گفت: کسی می‌تواند منتظر امام زمان(عج) باشد که در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 16 دی‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» یکی از ویژگی‌های منتظران ظهور را بی‌تفاوت نبودن عنوان کرد و گفت: کسی می‌تواند منتظر امام زمان(عج) باشد که در رسیدگی به امور نیازمندان بی‌تفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که افراد نیازمند در فشار و سختی بیشتری هستند مسئولیت سنگین‌تری متوجه همه ماست، افزود: قرآن کریم انفاق آشکارا و پنهانی را از صفات مؤمنان معرفی می‌کند. « الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِى السَّرَّاء وَالضَّرَّاء؛ همان‌ها که در توانگری و تنگدستی انفاق می‌کنند» (آیه 134 سوره آل عمران).

عضو جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه دستگیری از مستمندان یک تکلیف کلی همگانی است، اظهار کرد: مؤمنان نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند.

حدائق بیان کرد: یاران و منتظران حقیقی امام زمان(عج) کسانی هستند که به یاد فقرا و ضعفای جامعه هستند. آن‌ها با تأسی به امیر مؤمنان(ع) که نیمه‌های شب، کیسه‌های آرد و خرما را بین فقرا توزیع می‌کردند، به روش‌های آبرومندانه به یاری مستمندان می‌شتابند.

وی با یادآوری روایتی از مولای متقیان در این رابطه گفت: ابن‌عباس می‌گوید شبی علی(ع) مشغول توزیع بسته‌های آرد و خرما بودند و من به دنبال ایشان می‌رفتم. عرض کردم افرادی که شما برای آن‌ها آذوقه می‌برید، اکثراً از نهروانی‌ها و دشمنان شما هستند. امام فرمودند: می‌دانم. اگر آن‌ها در مسیر ولایت بودند، دقت بیشتری به حالشان می‌شد. این سیره رهبران الهی است که حتی نسبت به دشمنان خودشان هم اهل دستگیری بودند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در ادامه سخنان خود از دیگر ویژگی‌های منتظران داشتن ایمان با استقامت عنوان کرد و گفت: مشکل بخشی از مؤمنان و مسلمانان این است که «قالوا ربنا الله» هستند اما «ثم استقاموا» ایشان ضعیف است. نماز شب، خوب می‌خواند ولی غیبت هم، خوب می‌کند. حج می‌رود اما هنوز از حج برنگشته، حج خودش را خراب می‌کند.

حدائق با بیان اینکه ایمان و استقامت باید در کنار هم قرار بگیرند، گفت: من خدا را قبول دارم ولی گاهی اوقات در یک نوسان زندگی، یک‌دفعه همه چیز را می‌گذاریم کنار. کمی خرده فراز و فرود زندگی اتفاق می‌افتد، می‌بینی آقایی که متدین بود، یک‌دفعه نسبت به دین موضع می‌گیرد.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز خطاب به عموم مردم اظهار کرد: نماز خواندن، روزه رفتن، کارهای خیر انجام دادن، زمانی ارزش دارد که خرابش نکنی. فردی می‌گوید این‌قدر نماز خوانده‌ایم. سؤال این است چقدرش را حفظ کرده‌ای؟ این قدر کارِ خیر انجام داده‌ایم، آن را نگه هم داشتی؟ خدا صَفوتِ کار را می‌خواهد نه کثرت.

وی بیان کرد: نوع کسانی که صاحب‌نَفَس هستند و صاحب اثر هستند را ببینید، در زندگیِ این‌ها دقیق بشوید ببینید این‌ها حواله‌ کجا را گرفته‌اند؟ آن‌ها در حفظ اعمالشان، هنر کرده‌اند. خدا شاهد است انسان، همین هفده رکعت نماز یومیه‌اش را بخواند؛ همین هفده رکعت و نوافل را هم کنار بگذاریم، ولی خرابش نکنیم، کفایت می‌کند. نماز صبح را آتش نزنیم. نماز ظهرمان را تباه نکنیم. آن چشمی که برای امام حسین(ع) گریه کرده و آبرو پیدا کرده، این چشم را بی‌آبرو نکنیم. آن پایی که در مسیر زیارت اولیا قدم برداشته، در مسیر گناه دیگر حرکت نکند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تأکید کرد: اگر مردم همین واجباتی که به عهده‌شان هست را انجام می‌دادند و خرابش نمی‌کردند، آن‌ها را به معراج می‌بردند چنانچه پیامبر خدا(ص) فرمود: الصَّلاة مِعرَاجُ المُؤمِن؛ نماز معراج مؤمن می‌شود به‌شرطی که حفظش کند.

انتهای پیام
captcha