آئین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طه ویژه طلاب اهل‌سنت در گنبد کاووس برگزار شد
کد خبر: 4112503
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

آئین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طه ویژه طلاب اهل‌سنت در گنبد کاووس برگزار شد

آئین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طاها ویژه طلاب اهل‌سنت با حضور رئیس مرکز بزرگ گلستان، معاون فرهنگی این مرکز و علمای اهل‌سنت امروز، ۱۵ دی‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گنبدکاووس بزار شد.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آئین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین مهرواره قرآنی طاها ویژه طلاب و روحانیون و خانواده‌های طلاب اهل‌سنت با حضور رئیس مرکز بزرگ گلستان، معاون فرهنگی این مرکز و علمای اهل‌سنت امروز، ۱۵ دی‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گنبدکاووس برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بيان اينكه قرآن افرادی را از میان زنان و مردان و خانواده‌های قرآنی را به عنوان الگو معرفی می‌کند، گفت: همه ما مسلمانان هستیم و افتخار مسلمانی می‌کنیم باید از دستورات قرآن کریم تبعیت کنیم و دقت داشته باشیم که عمل به قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به فرزندان فقط فراهم کردن تغذیه و سایر امکانات نیست بلکه مهمتر از همه تربیت دینی و اسلامی آنان است تا در روز محشر از شفاعت رسول خدا بهره‌مند شویم، گفت: به همین خاطر ضرورت دارد در درون اجتماع و جامعه خانواده قرآنی داشته باشیم و جامعه‌ای موفق و پیروز است که خانواده‌های آن‌ها در مسیر دین مبین اسلام و تعاليم قرآنی قدم برداشته باشد.

حجت‌الاسلام دیلم تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن در آیات مختلف خانواده حضرت ذکریا و خانواده حضرت علی( ع) را به عنوان الگو معرفی می‌کند که مسير سعادت را برای ما هموار می‌سازد که تاسی به این الگوهای سازنده می‌تواند در زندگی انسان تاثیرگذار باشد.


رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه يکی از برنامه‌های دبیرخانه بحث مسابقات قرآنی است، افزود: در سیاست‌های اخیر مرکز اسلامی موضوع ما توجه به مسئله خانواده‌ها و هم مباحث علمی خانواده‌ها هم بحث معرفتی و بصیرتی و همچنین برنامه‌های اردویی و مباحث قرآنی که از وظایف این مرکز است که امیدواریم در آینده نسبت به خانواده‌های طلاب مرکز استان گلستان توجه بیشتری شود.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به اینکه نهمین دوره مسابقات قرآنی و دومین دوره مهرواره قرآنی طه در گلستان برگزار شد،گفت: این دوره از مسابقات با همت همه فعالان قرآنی در مجموعه فرهنگی مرکز اسلامی در 8 گروه برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام دیلم بیان کرد: این مسابقات در هفت رشته؛ شامل حفظ یک جزء، حفظ ده جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین نقاشی و موضوعات قرآنی برگزار شد که مجموعا 156 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند این مسابقات به صورت نیمه‌نهایی است و برگزیدگان و افراد برتر در مسابقات کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام
captcha