توانمندسازی ۲ هزار معلم ابتدایی خراسان‌جنوبی در طرح شهید همت
کد خبر: 4112404
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

توانمندسازی ۲ هزار معلم ابتدایی خراسان‌جنوبی در طرح شهید همت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به توانمندسازی حرفه‌ای دو هزار معلم دوره ابتدایی استان در طرح شهید همت، گفت: توانمند سازی نیروی انسانی بنیادی‌ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت است.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ دی ماه در آیین افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی و ارتقاءصلاحیت های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی  که به صورت متمرکز استانی در دبیرستان نمونه تربیت برگزار شد، اظهار کرد: این طرح، در بازآموزی و بازخوانی موضوعات تخصصی آموزشی و تربیتی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به توانمندسازی حرفه‌ای دو هزار معلم دوره ابتدایی استان در طرح شهید همت، بیان کرد: این طرح در هفت درس فارسی پایه اول ابتدایی، فارسی دوم و سوم ابتدایی، قرآن دوره اول ابتدایی، ریاضی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، هدیه‌های آسمان پایه سوم ابتدایی، علوم تجربی پایه چهارم و همچنین ارتقا سواد دیجیتال دانش آموزان و معلمان، عملیاتی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری در مدارس از طریق توانمندسازی و اعتلای منابع انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان مهم ترین عنصر کیفیت بخشی و افزایش انگیزه و رضایت معلمان برای ورود و حضور موثر در آموزش و پرورش را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه افزایش عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های دسترسی مساوی همه کودکان به آموزش و پرورش با کیفیت و تحقق شعار نهضت نصیب برابر آموزشی از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود، تصریح کرد: در طرح «شهید همت» به دنبال افزایش شاخص های کارایی درونی و بیرونی آموزش و پرورش به خصوص کاهش نرخ تکرار پایه هستیم.

وی، مرتبط کردن نومعلمان با یک معلم با تجربه و با صلاحیت برای طی کردن مسیر توسعه حرفه ای را ضروری دانست و بر توانمندسازی معلمان در موضوعات انقلابی، حرفه‌ای  و تخصصی برای ورودبه عرصه سنجش صلاحیت و طی کردن درست مسیر رتبه بندی معلمان تأکید کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: این طرح هشت ۸ مرحله شناسایی مدرسان توانمند، برگزاری دوره توانمندسازی و تربیت مدرسان منطقه‌ای، نظارت وارزشیابی از برنامه برای اطمینان از کمیت و کیفیت دوره، استمرار و توسعه فرایند توانمندسازی در کلاس درس با استفاده از فرصت راهنمایان و ارزیابان، برگزاری آزمون و استفاده از نتایج این برنامه در اجراي جشنواره الگوهای برتر تدريس با اولويت معلمان مشمول اجرا می‌شود.

موسوی نژاد یادآور شد: طرح توانمندسازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی به مدت ۲۴ ساعت و به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ توانمندسازی نیروی انسانی بنیادی‌ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش و جایگاه بی بدیلی در پیشبرد اهداف آموزشی، پرورشی و تربیتی دارد.
 

انتهای پیام
captcha