نقشه مهندسی فرهنگی محور برنامه‌ریزی‌های این حوزه در هرمزگان است
کد خبر: 4112112
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
استاندار هرمزگان:

نقشه مهندسی فرهنگی محور برنامه‌ریزی‌های این حوزه در هرمزگان است

استاندار هرمزگان گفت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید نقشه مهندسی فرهنگی استان مدنظر باشد و حول این محور باید ظرفیت غنی هنرمندان و داشته‌های اصیل فرهنگی هنری را به میدان بیاوریم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، شب گذشته، 13 دی‌ماه، در نشستی با مدیران فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی در این استان، اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ به منزله اکسیژن برای جامعه است و اگر این مقوله دچار مسمومیت شود اثرات ناشی از آن می‌تواند غیرقابل جبران باشد و دشمن نیز در برنامه‌ریزی‌های خود دست روی همین نقطه گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ این ضرورت وجود دارد که کارهای معطل مانده سریعاً ساماندهی و تعیین تکلیف شوند، افزود: متأسفانه یکی از ضعف‌های ما به خصوص در طرح‌ و برنامه‌های فرهنگی این است که کیفیت را فدای حجم بالای کار می‌کنیم در برنامه جامع فرهنگی حجم بالای کار، کیفیت و نتیجه مطلوب را از ما می‌گیرد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: کار و حکمرانی در حوزه فرهنگ باید با ایده محوری انجام شود و برای برنامه‌ریزی و فعالیت بنیادین در این عرصه باید یک ایده محوری را در نظر بگیریم و سایر فعالیت‌ها را حول آن انجام دهیم. فرهنگ از ۱۲ مسئله مهم استان است که نیازمند برنامه‌ریزی منسجمی در این راستا است.

دوستی در پایان با تأکید بر اینکه کارهای معطل‌مانده حوزه فرهنگ باید سریع تعیین تکلیف شود، یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید نقشه مهندسی فرهنگی استان مدنظر باشد و حول این محور باید ظرفیت غنی هنرمندان و داشته‌های اصیل فرهنگی هنری را به میدان بیاوریم.

انتهای پیام
captcha